kaart leggen voor jezelf...kan dat?

Gestart door Renee1, maart 16, 2010, 21:16:43 PM

Renee1

Beste allemaal,

Ik leg regelmatig kaarten voor mijzelf, maar ik heb gehoord recentelijk dat dat eigenlijk niet zo betrouwbaar is. Dit schijnt te komen door het feit dat je je eigen wens of juist niet er in kan leggen, zodat de resultaat niet helemaal objectief is. Ik heb namelijk een bepaalde vraag over hoe ik een bepaalde wens tot realiteit kan brengen, maar ik weet niet hoe ik dit nu moet doen? Kan iemand helpen? ???
Renee

klaproos1945



         hoi renee1

         zeker is het mogelijk om een legging zelf te doen
         ook kan je hem in het forum schrijven dan komt
         de hulp er bij wel opgang en als je een bepaalde

         wens heb dan zal de tijd wel uitwijzen of die voor je
         bestemt is u kan wel door opjectief te kijken een bepaald beeld vormen
         vriendelijke groet van klaproos1945
         

Renee1

Beste allemaal,

Toch maar geprobeerd voor mijzelf te leggen, met een objectieve houding (geprobeerd)
:-\
Ik heb Het Kruis gelegd mbt mijn wens :
1e kaart: 6 zwaarden (uitgangspositie) Ik dacht zelf dat voorzichtig op het onbekende afsteven, evt. met hulp van iemand ?
2e kaart: Ridder zwaarden (niet doen) Ik moet niet teveel berekend te werk gaan of te kritisch
3e kaart: Aas bekers (wel doen) mijn hart volgen, vertrouwen hebben
4e kaart: koningin staven (resultaat) positieve houding aannemen..

Mijn idee is dat ik tav mijn wens positief moet blijven denken en vertrouwen houden...helaas zeggen de kaarten niet hoe ik het moet aanpakken en het zijn allemaal minor arcana kaarten, dus ze hebben niet echt een voorspellende boodschap...

Klopt mijn interpretatie een beetje?

Renee

klaproos1945

   
             hoi renee

         het klopt wel wat je hier boven schrijf en ben nog even in mijn boeken gegaan  :)


         
        zwaarden zes is kennis van de geest
        en het logische denken je bent volledig nieuw
        de objectieve manier is goed te begrijpen
        het denken is om over een nieuw onderwerp
                      te comuniceren

        de drie vogels van de zwaarden ridder vormen
        een symbool van lichaam verstand en geest
        die in eenheid naar een bepaald doel op weg zijn

        er bestaat een diepe liefde voor de ziel en het
        gevoel dat de ziel waardering heeft voor de
        systemen van de persoonlijkheid het komende

        jaar is van emotioneel evenwicht en is beschikbaar
        daar kunt u uit putten en u bent van plan om van
        binnenuit concreet de  zelfkennis naar buiten brengen

        te brengen en u bent bezich met uw zelf te ontdekken
        er bestaat een verlangen om meer zelfkennis en
                begrip te creĆ«ren of te verwerven

                                             staven koningin
            de verkenner en ontdekker van het zelf

        veel liefs van klaproos1945

        als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel?

                  

Mikal



Citaat van: Renee1 op maart 16, 2010, 22:06:13 PM

helaas zeggen de kaarten niet hoe ik het moet aanpakken en het zijn allemaal minor arcana kaarten, dus ze hebben niet echt een voorspellende boodschap...


Hoi Renee,

Dat het allemaal kleine arcana kaarten zijn kan te maken hebben met verschillende dingen. Bijvoorbeeld dat jij de situatie zelf als heel groot betiteld terwijl de kaarten aangeven dat het achteraf allemaal wel mee valt hoeveel voeten het in de aarde heeft gehad om jou wens te behalen. Of het kan betekenen dat het niet zo lang duurt tot jij jou wens in vervulling gaat. Of misschien juist wel dat je veel te veel bezig bent met hoe jij het moet aanpakken om je wens te halen.
Minor kaarten laten eigenlijk juist zien hoe je het zou kunnen aanpakken om je wens te bereiken.

Hoe ik in het kort jou legging zie:
Zwaarden 6 laat zien dat jij er in gedachten klaar voor bent om je wens in vervulling te brengen. Volgens mij zie jij er zelf nog wel wat haken en ogen aan zitten.
Afrader is om te snel op je doel af te gaan. Probeer het niet te forceren maar neem de tijd. De aanrader geeft namelijk aan dat je een eerste stap kan nemen, dus vanaf het begin en niet zoals de ridder als een gek op je doel afstevenen zonder stil te staan of dit is zoals je wil. Probeer er niet zoveel over te piekeren.
Als je dit volgt en in contact blijft met elke stap die je neemt, klopt het, gaat het nog zoals ik dat wil, dan kun je de koningin van staven bereiken. Zij is tevreden met wat en vooral hoe ze haar doel heeft bereikt.
Succes!

Liefs