CatharinaWeb Forum
september 08, 2010, 05:53:50 am *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: ::: Hoofdmenu ::: Runen ::: Numerologie ::: Astrologie ::: Tarot ::: Astroloog LIVE ::: Sjamanisme ::: Chin. Astrologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: eCards :::

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verkenningen  (gelezen 1206 keer)
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #15 Gepost op: februari 07, 2010, 12:49:02 pm »

Ok, verder met mijn horoscoop
Is FlyHighDiveDeep een filantroop?
Of ook een beetje een misantroop?

Ik zal eerst ff snel door het wat algemenere plaatje gaan
En daarna meteen door met waar al mijn planeten staan
Omdat die al wat meer mijn persoontje beslaan

Vervolgens stomen we door naar de huizen
Ja, daar gaat FlyhighDivedeep jullie ook even doorheen sluizen

Ready or not ‘ere we go…;
~-------------~
Hemisfeer, kwadrant en planeetpatroon
(hehe, die gap ik ff gedeeltelijk van de webpage af… want ik hier ik ga hier ff redelijk snel doorheen…)

Onder Hermisfeer
Onder hemisfeer

Wanneer de onderste hemisfeer het sterkst is bezet, is het de bedoeling dat je zelfkennnis opdoet. Vooral bezig je eigen innerlijke wereld te verkennen en met het leren plaatsen van je emoties. Er is een kans dat je jezelf teveel afzondert van anderen, te snel dichtklapt, dat je teveel in je eigen, besloten wereld leeft.

~ jawel, ik heb van tijd tot tijd veel bruggen in mezelf moeten slaan(zal nog wel ff wat doorgaan ook…) en dan zonder ik mij periodes of gedeeltes van de dag wel eens af
 (dit was eerst hard en lastig…maar nu gaat dat best lekker zolang het maar niet te eenzaam wordt, zelfs banden half verbroken/in de ijskast gezet waar het om vriendschap en familie ging… aan de andere kant; doe nu veel op eigen houtje en alleen iets doen of ondernemen is opzich geen probleem…daarbij is het zo dat als ik weer buiten komt(hehe weer back to earth in de stromende en kolkende wereld) ik vrij snel contact met mensen maak of dat dat met mij wordt gemaakt….  ).

1e kwadrant
1e kwadrant

Mensen met een sterke bezetting van hun eerste kwadrant zijn het meest op zichzelf gericht. Met deze bezetting werk je aan het ontwikkelen van je eigen persoonlijkheid, en dit kan soms een gebrek aan sociale betrokkenheid laten zien, misschien te weinig inlevingsvermogen voor andere mensen. Dit laatste wordt al beter wanneer er in het 1e kwadrant ook een waterteken valt (Kreeft, Schorpioen of Vissen).

~ ok komt een stukje hetzelfde uit naarvoren…ontwikkeling v/d persoon zelf… zitten 3 watertekens in(schorpioenen)… gebrek aan sociale betrokkenheid; soms. Te weinig inlevingsvermogen niet trouwens.

Stukje 2e kwadrant
2e kwadrant

Wanneer het tweede kwadrant het sterkst is bezet, ben je erg gericht op je eigen innerlijk, maar is er ook een grote behoefte aan emotionele verbondenheid. Je bent heel gevoelig voor sferen en ook voor de behoeften van andere mensen. Vaak is er een gebrek aan objectiviteit of te weinig interesse voor de buitenwereld. Dit laatste wordt al beter wanneer er in dit kwadrant ook een luchtteken valt (Tweelingen, Weegschaal of Waterman).

~ er zijn af en toe tijden geweest dat ik alles en iedereen maar oninteressant vond, of ik vond ze niet diep genoeg of juist niet luchtig genoeg,,,   gevoeligheid voor sferen is wel een understatement. af en toe ook veel veel bezig idd met eigen innerlijk en emotionele bruggen slaan met mensen(wat nogal vaak wat teleurstellend was als ik de diepte in een gesprek opzocht…maargoed dan maar wat luchtiger…) Zit een waterman in btw.

Planneetpatronen

De emmer

Een emmer is een kom met een handvat. Het handvat bestaat uit één planeet of een conjunctie (2 planeten naast elkaar) die minstens 30 graden verwijderd moet zijn van een planeet die de buitenkant van de kom vormt.
Bij een emmer-type is het handvat het meest in het oog springende onderdeel van de horoscoop. De positie (huis en teken) van deze planeet (of planeten) geeft aan welke doel de betrokkene zichzelf stelt.

~ Ok, het handvat/het punt dat er buiten licht gaat naar kreeft/de maan…  emotie/gevoel dus (*daarbij staat er een watermanteken in mijn maan)… wat ik idd lekker vindt als mensen een beetje op dezelfde golflengte zitten zowel op emotioneel level als kwa communicatie…  wel is het zo dat ik vooral de laatste jaren niet/of minder teleleurgesteld ben als dit niet zo blijkt te zijn… dan probeer ik dat andere gedeelte te brengen of laat ik dat juist achterwege en focus ik iets meer op de overeenkomsten(soms ook andersom, focus ik wat meer op de verschillen… daarmee bied je zelf dus wat nieuws voor die ander… soms op het gevoel en soms juist wat luchtiger/communicatiever).

~------~
 Allemaal superstoer,
maar dan gaan we nu op de planetentoer

Ok, mijn geboortehoroscoop;

•   Zon 18° 40' Weegschaal
•   Maan 11° 04' Waterman
•   Mercurius 11° 21' Schorpioen
•   Venus 20° 10' Schorpioen
•   Mars 01° 48' Waterman
•   Jupiter 14° 15' Vissen
•   Saturnus 06° 19' Boogschutter
•   Uranus 19° 13' Boogschutter
•   Neptunus 03° 14' Steenbok
•   Pluto 06° 26' Schorpioen

En Lilith in tweelingen (ja die zet ik er ook maar even bij Knipoog ).  Lippen verzegeld   Huilen Lachen Boos Geschrokken Droevig Cool Rollende ogen Tong Grijns Knipoog Verbaasd Ik weet het niet Lachebek Knipoog Lachebek Kus

ow, ik krijg zo visite...volgende keer maar verder dan
(en ik ben trouwens ook bezig met een groots opgezet levenplan Knipoog

*ow btw; huis 6 t/m 12 staan leeg op lilith na...
(oftwel daar ben ik ff met de cuspen bezig)

Grtz, FlyHighDiveDeep

« Laatste verandering: februari 07, 2010, 12:52:20 pm door FlyhighDivedeep » Gelogd
Leeuwin
Master lid

« Antwoord #16 Gepost op: februari 07, 2010, 13:02:27 pm »

Als ik dit zo lees denk ik niet dat jij een gebrek hebt aan sociale betrokkenheid. Doordat je zo gevoelig bent raak je op een gegeven moment overprikkeld en dan moet je voor jezelf tijdelijk wat afstand nemen van mensen. Dat kan ongeinteresseerd/onbetrokken overkomen of zo voor jou aanvoelen maar voor zover ik dat nu kan beoordelen heeft dat daar niets mee te maken.
Mercurius en Venus in Schorpioen laten aan mij zelfs duidelijke betrokkenheid zien. De Maan en Mars in Waterman geven aan dat je van veelzijdige maar zelfstandige mensen houdt. Met mensen die zich héél erg aanpassen kun je misschien niet zo veel. Op deze mensen kun je misschien ongevoelig over komen maar zo bedoel je dat niet, dat weet ik. Je gaat op een andere manier dan zij met je gevoeligheid om. Dat vind ik iets heel anders.

Groetjes van Leeuwin
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #17 Gepost op: februari 13, 2010, 17:47:58 pm »

Hehe, ja dat weet ik wel, Lachebek zo zeg ik het namelijk zelf ook wel eens... ik neem aan dat ik af en toe dingen benader met een "het glas is driekwart(of tot op de bodem zelfs Geschrokken Boos Huilen Knipoog ) leeg mentaliteit" afgewisseld met "het glas is half vol Lachebek" (ow en soms ook (en dit mag wel weer wat meer trugkomen) "Rrrraaaw, het glas is helemaal vol en jij mag meedrinken" Cool Knipoog Kus).

Btw; idd met mensen die zich heel erg aanpassen; ja kan soms wat lastig zijn, ik kan ze dan idd gewoon gaan negeren of ik wil ze beschermen en van raad voorzien of ik ga mij aanpassen naar hun(en dat is eigenlijk niet zo handig... dan "level" je wel lekker maar uiteindelijk ist een wat karig gebeuren... want dan snij ik bijna alles van mezelf weg om maar een soort gelijkheid te creeeren tussen beide).  Lippen verzegeld
(ow, ik ga de planeten en de huizen + wat aspecten doen… en dan ist weer wel ff goed geweest… genoeg grondige zelfanalyse… weer veel dingen op nog een andere manier kunnen bekijken(en ook doorleven en herleven zelfs…al eens eerder gedaan maar niet met een astrologische insteek… meer met een psychologische/filosofische en misschien wel wat bhoedistische insteek…en af toe ook wat wetenschappelijk achtig…. Dus dat alles tezamen krijg je wel allerlei nieuwe inzichten bovenop je eigen visies/ervaringen/gevoelens/belevinswereld (nuja daar is het allemaal aan gekoppeld))

Goed... de planeten
laten we die niet vergeten
daarmee kunnen we namelijk echt lekker gaan keten

•   Zon 18° 40' Weegschaal
•   Maan 11° 04' Waterman
•   Mercurius 11° 21' Schorpioen
•   Venus 20° 10' Schorpioen
•   Mars 01° 48' Waterman
•   Jupiter 14° 15' Vissen
•   Saturnus 06° 19' Boogschutter
•   Uranus 19° 13' Boogschutter
•   Neptunus 03° 14' Steenbok
•   Pluto 06° 26' Schorpioen

Hehe, dit kan ook uitmonden in 1 grote warboel natuurlijk… al die aspecten die verschillende planeten met elkaar maken… al die invloeden op elkaar…al die lagen en samengaande + wat lastigsamengaande en soms ronduit tegengestelde eigenschappen… nuja mensjes zijn zowel simpel als supercomplex neem ik aan Knipoog

Zon in weegschaal (of andersom weegschaal in zon Tong );

Juist er moet op ten duur altijd weer enige balans zijn en het liefst op een wat harmonieuze/stijlvolle manier… + het willen krijgen en geven(sympatiek)…uitwerking; charmant… (vreemde is dat dit ook wel eens als tool/verdediging of aanval wordt “gebruikt”… de charme is meestal wel echt maar soms speel ik hem(op een of andere manier heb ik uitgevogelt waaruit mijn charme bestaat…) …(Lilith in Tweelingen…?))

Maan in waterman;

Vrij zijn en zelfstandig tegenover anderen zijn, mezelf op mijn eigen manier en denkwijze willen ontwikkelen. Veel met allerlei ideeen en plannen bezig zijn… zaken vaak willen overkoepelen, overzicht houden… en op sommige momenten het gevoel wat op de achtergrond houden om de bedachte plannen uit te kunnen voeren… af toe brutaal/arrogant(niet echt zo bedoeld maarjaaaa…soms ook wel… gewoon op een lichte manier shockeren). Vraagtekens zetten bij authoriteiten (die plaats ik trouwens niet snel boven mij… ik begrijp hun functie heel goed… maar met bv. de politie ga ik gewoon grappen en de discussie aan als ik het niks vindt… niet op een agressieve manier btw…).
Zelf visies “maken”/hebben en als ik daar heel erg mee bezig zijn kan ik soms heel fel tegen andere visies zijn(die ik dan vaak bekrompen vindt…)… aan de andere kant sluipt er dan vaak(nuja als ik die ander niet overtuigt heb…) wel iets bij van; ok, als dat van jou goed werkt bij jou dan ist ook helemaal goed.

FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #18 Gepost op: februari 13, 2010, 17:49:22 pm »

Af en toe zit dit denken de emotie en “in moment leven” ff in de weg… maar net zo vaak ook helemaal niet(hehe… er komen zo ook nog schorpioentjes… die willen ook een flinke vinger in de pap hebben…)…
Goed allerlei plannen en ideeen tot 1 kunnen vormen… soms kunnen het gigantische luchtkastelen worden(wat helemaal top is…vindt ik dan…)… maar toch kan een flink gedeelte ook worden omgezet in echte dingen, of in mijn algemene houding worden meegenomen… af en toe blijft het wat in het dagdromen hangen(maargoed daar haal je dan ook weer vanalles uit…of kan je ook weer wat mee…)

Af en toe flink de vrijbuiter/reiziger/halve zigeuner uithangen/leven…
(*hm, volgens mij hebben ook niet zoveel mensen in mijn familie dit teken in de maan staan…vrij weinig van te merken anders… echt mijn kijk op de dingen is soms echt zo anders… en soms denk ik wel eens ook(of misschien nog wel meer) bij “ouderen(in leeftijdsjaren btw)” …uhm moet ik dat nu gaan uitleggen of je een breedere kijk op de dingen laten zien?? ) … ow… als dit wat doorschiet kan ik mij wel een soort alwetendhalfgodje voelen Knipoog … (en dat vindt ik dan ook…en zo stel ik mij dan ook op… lichte vorm; eigenwijs/koppig…eigen weg gaan… daar ben ik helemaal voor, was/is soms niet lekker te rijmen met mijn weegschaaleigenschapjes…maar af en toe kunnen die vreselijk goed samengaan en elkaar versterken en ondersteunen…(zowel charmeoffensief als argumenten… dat kan heel mooi lopen… maar soms krijg je dan weer “dat gaat wel heel makkelijk” of “waarom neemt iedereen op eens alles van mij aan en over”… dan kan het weer voor wat twijfels zorgen… )… maar soms zien mensen alleen maar het charmante en nemen ze de argumenten maar voor lief(als in; ze zien een jonge knaap met bravoure….), wat trouwens omslaat als ik nog even doorga… dan ist van “huh? , hoe oud ben jij eigenlijk?”… * owja, hoe mijn leeftijd wordt geschat… schrijf ik op het eind nog ff wat over Lachen :S

Mercurius in Schorpioen

Tot in het uiterste en diep op de dingen ingaan, tot ik ergens alles van weet of ik in iederreval vindt dat dat de bodem is. Met woorden goochelen maar af en toe ook op een wat spottende manier dingen neerzetten…  ook heel diep in andere kunnen kijken (achter het masker) / voelen… heel veel opmerken (hmmm…beelddenken kan ik hier wel aan koppelen… 32 frames per/seconde zien…+ een stukkie HSP)… ook dus meteen in iemands hartje kunnen roeren… ok, hier kunnen zich soms wat vervelende dingen voordoen; het supertoffe= ik kan dus eerst grootsopgezette luchtkastelen/visie hebben en deze dan gaan invullen met allerlei details en ook met gevoel…
  wat soms wat problematisch is vooral met mijn waterman-maan is op het persoonlijk vlak; dat kan heel tof zijn… maar soms wil ik het wat luchtig houden en dan zit ik tegelijkertijd al in iemands zieltje te roeren…   of heel vaak; ik weet precies je zwakke punten ik heb je profielschets al gevoelsmatig ingevuld, maar ik wil daar geen misbruik van maken… en ga dus ook verder niet laten merken dat ik zoveel van je weet… kan dus flink in dubio met mezelf zijn… en soms kan het dan lijken van hey; “hij snapt het niet…begrijpt hij wel dat bv. iemand verliefd op hem is”… en ja “dat wist ik al veel langer… had ik al heel snel door… veel sneller dan dat jij voor mogelijk hield, maar het is niet wederzijds dus ik ga daar verder niet op in….etcetc”.
(oftewel het kan wel eens voorkomen dat mensen denken istie blind ofzo… terwijl ik het veel eerder dan hun zag maar er verder niks mee wilde en dus ook negeerde…). Ok, dit laatste loopt trouwens wel lekkerder nu want ik geef iets meer subtiele hints af daarover…   (oftwel kan helemaal top en erg voordelig zijn als je goed kan aanvoelen en goed iemands lichaamshouding ziet en ook meteen weet wat die ander betekent(ook erg grappig om met je eigen lichaamhouding te spelen en te communiceren…ook al vind ik dat soms weer valsspelen… of; veel vrouwen communiceren ook met elkaar door wat oogcontact etc met elkaar… en zij weten niet dat jij alles net zo makkelijk volgt  Tong (dit kan ook een valkuil zijn als in; uhm ja zal ik er op ingaan of iets van zeggen of niet…. Schrikken mensen(in dit geval vaak vrouwen) nogal van…maar kan je ook leuk mee grappen, of het kan heel handig zijn als je weet dat iemand zich niet top voelt… dan kan je het express wat luchtiger maken of het aansnijden…).    Punt is dit kan allemaal heel lekker gaan…maar is misbruikgevoelig(nja…eigenlijk vindt ik dat de laatste tijd steeds minder… daar ik ook persoonlijk ego uit zowel de schorpioenen als de watermannen haal… dat had ik tot mijn 13e wel…maar ging toen verloren ofzo… tot mijn 18e / 20e …middelbare school was karig(tenminste wel wat leukere tijden gehad buiten school om, als in een aantal vrienden…verder was het wack)… daarna knalde de “waterman tekens ” er werkelijk in… en vervolgens begonnen de schorpioenen zich ook te roeren… vervolgens zware gebeurtenis…+ flinke roofbouw(schorpioenachtig dus…)… daarna weegschaaltje weer op de voorgrond, maar duidelijk op een andere manier want er was veel blijven hangen v/d waterman-en-schorpioen , die vervolgens weer wat meer op de voorgrond kwamen…)

~ Af en toe worden worden/werden sommige tekens flink uitgeleefd… waardoor je voor veel mensen een totaal verschillende persoon bent(ook hoe ik dan denk is heel anders…ook hoe ik dingen beleef enz…), ok punt is allerlei mensen hebben wel een heel erg totaal verschillende beeld van je(en het ging ook automatisch… wordt wat penibel als je 2 personen die elkaar niet kennen maar jij kent hun allebei wel tegenkomt… ja welke eigenschappen moesten er dan aangenomen worden…  dat is wel iets meer samengetrokken, of als het al afwisseld is dat niet meer bij de een zo en bij de ander zo(niet meer persoonsgebonden…ook al weet je heel goed bij welk persoon wat voor een houding jou heel veel voordeel geeft of lekker werkt….)… Nuja… dat is duidelijk Lillith in tweelingen als je het mij vraagt Knipoog .

Venus in schorpioen

Ja wel veel passie… ook romantisch… portie spanning moet ook …(hm eigenlijk ben ik hier wel veeleisend; alles moet zowel luchtig/speels/en flirterig en soms weer teder/intiem en ook diep/hartstochtelijk/passioneel en ruig zijn… hmmmm, juist).  Dit is nog niet zo heel lang btw… ik moest eerst nog ff wat restjes van wat geloofkaders serieus wegwerken… want ik zie-en-voel dat al wel lang op mijn manier maar een stukje in de opvoeding die ik eigenlijk al vanaf mijn 13e had weerlegt was toch niet helemaal naar echt omgezet… maar blijkbaar straalt het wel van mij af…(nja da heeft wel wat Knipoog ).   Ow en wat voor mij soms al helemaal top is; van luchtig opeens heel diep gaan flirten(dit trouwens alleen door babbelen en lichaamstaal… nog geeneens echt aanraken… ja met mijn ogen dan… die zijn nogal sprekend, wat ze dan ook uitstralen(kan trouwens ook een vlakke blik aanmeten, of juist 1 die niet klopt = handig bij pokeren Knipoog )

Tot zover ff… hm, misschien haal ik sommige tekens wel door elkaar(of plaats ik een eigenschap van het ene bij het andere  Verbaasd ) of loopt er vanalles in elkaar over… anywayz, volgende keer weer verder….
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #19 Gepost op: februari 14, 2010, 16:54:58 pm »

En nu is de volgende keer alweer
Is het trouwens te volgen?

Mars in waterman

Ah, ja dit heeft wel verband met wat ik hierboven al had neergepend… visies/ideeen/zelf vanalles uitzoeken/uitproberen en plaatsen… en dit dan ook naar buiten brengen vaak via praten… soms (licht) provocerend om de aandacht ff op je te krijgen… nuja…hier krijg je ook weer met invloeden van wat weegschaaleigenschappen te maken(maar dit gaat juist lekker…)… maar af en toe ook weer wat probleempjes met schorpioen eigenschappen….   Kijk ik zie dingen over het algemeen niet als “goed” of “slecht” … het maakt meer een soort cirkel met elkaar… maar af en toe kan ik echt van die zwart wit vlagen hebben…

Het is dan echt een soort innerlijke strijd…  
emotie/beestje/diepgang/instinct  VS intellect/hersenen/luchtigheid/denken
Nu kunnen deze ook samengaan of samengebundelt worden…(oeh ik ga op de knietjes voor mun weegschaaltjes in mun horoscoop Knipoog  Kus )maar af en toe zijn knalt 1 v/d er met een flinke uitschieter uit… dat wordt wel weer in balans gebracht maar dan schiet het vaak eerst weer ff door naar de andere kant…
Soms leef ik dus puur op mijn emotie/gevoel… met in de achtergrond het denken… en af en toe is dat precies andersom… punt is als ik echt alles uit het moment wil halen gaat dat ook gebeuren…maar dan gaat er op ten duur ook weer een moment zijn dat alles weer door het denken etc wordt overgenomen…

Knipoog echt soms lijk ik wel in drie personen/vlakken te zijn opgedeeld… en dat weegschaaltje maar alles op de rand houden Knipoog  …   als ik of iemand anders echt pijn wordt gedaan of als ik iets echt onrechtvaardig vindt dan kunnen de schorpioen en waterman het opeens geweldig goed met elkaar vinden btw…

Goed wel weer ff genoeg over schorpioen vs waterman… volgende planeetjes…

Jupiter Vissen

Ja deze is wel top… geeft namelijk ook geen problemen met de rest… creativiteit; tekenen/schilderen/muziek/video maken… wel is het zo dat ik dit een hele tijd niet heb gedaan… maar de laatste tijd pak ik dit weer iets meer op en lijkt het creativiteitsvat werkelijk te zijn opengebroken(en flink ook… )
Ook met schrijven trouwens (maar dit is misschien meer naar waterman toe… + wat woordengoochelarij van schorpioen…)…
Niet niet echt helemaal lekker uitgebouwd…vroeger wel…toen niet meer… en nu lijkt het opeens heel erg uitgebouwd te zijn…vooral nog wat meer skills aanscherpen…  lijkt een soort vertraging te zijn geweest tussendoor…
Maaruh deze is alleen maar top eigenlijk… wel voor op hebben moeten komen(creatieviteit etc… dat valt niet bij iedereen even lekker als je daar vanalles mee wilt doen…).

Lekker zwemmen door woelige fantasievolle stromen
En ondertussen er nog wat meer bij dromen
Van realistisch naar surealistisch
Van luchtkastelen naar emotionele voorstellingen
Plus daarbij nog een portie vertellingen
Alles kan als inspiratie dienen
En er moet gecreëerd worden om mijn eigenwaarde te verdienen

Knipoog

Boogschutter in Saturnus

Dit is eigenlijk een wat drukkende factoor geweest op verschillende gebieden… binnen wat kaders opgevoed die zowel mooie dingen bevatten maar in mijn optiek totaal verkeerd opgevat werden/geplaatst werden… waterman in mars en waterman in maan gaan namelijk van eigen/ruimer denken denken uit… oftewel… daar zijn wat strubbelingen geweest(die nog wel een soort van invloed hebben btw…) en af en toe maar niet meer over gehad(als …ik houd mijn mond wel…maar mijn mening is anders… ook vrij snel niet meer naar de kerk… catigisatie… 1x keer geweest… ik weet niet hoe het precies gelopen is… of ik iets gezegd had(waarschijnlijk iets in de trant van…”ja, dat is symbolisch…dat ligt eraan hoe je dat interpreteert en toepast” en verder waarschijnlijk mezelf de hele tijd afzijdig gehouden)…maar daarna ben ik daar in iederreval nooit meer geweest…).   Anywayz… bij elke "feitenkennis", wil ik nu zelf mijn eigen mening vormen… ik neem niet zomaar iets voor waar aan…ook al sta ik er wel voor open… om het vervolgens mee te nemen in mijn algemene plaatje van alles…
Dat letterlijke en rechtlijnige/kadertjes vond ik snel te kort door de bocht… en dat is wel een eigenschap die is blijven hangen…

« Laatste verandering: februari 14, 2010, 16:56:57 pm door FlyhighDivedeep » Gelogd
Ricca
Moderator
Master lid

:: SAMEN ::

« Antwoord #20 Gepost op: februari 14, 2010, 18:39:32 pm »

Is het trouwens te volgen?

Jazeker. Nou en of! Het leest als een trein. Lachebek

From Ricca with Love
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #21 Gepost op: februari 16, 2010, 14:17:38 pm »

Nog twee planeetjes te gaan
Voor we naar de huizen afslaan
Knipoog

*btw, ik zag dat mijn jupiter vissen in Retrograde stond/staat… verklaard wel waarom er een hele tijd niets met of vrij weinig met die creativiteit gedaan werd…het leek wel wat te zijn ingesluimerd… of er kwam gewoon niks van terecht… of geen tijd of geen motivatie/geen zin… of op het moment dat je er iets mee wilde doen leek het opeens niet meer te lukken… of andere veel dringender zaken en situaties onderbraken steeds weer dat er wat werd opgebouwd/uitgebouwd…

Neptunes in steenbok

Het eerste en ook enige aardeteken in mijn persoontje… ja en verder weet ik hier eigenlijk niet zoveel aan te koppelen(misschien later nog wel…)…maakt wel een sextiel met pluto btw… nuja…deze moet nog ff inzinken .

(*hier mag wel ff bijgesprongen worden, want uit deze ga ik niet helemaal komen
Ja dat komt ervan als je teveel loopt te dromen
Dus ik zou ik zou zou zeggen, niet schromen
Laat jou info hierover maar tot mij komen

Knipoog Tong )
--~ pluto maakt er een sextiel mee… ik had eigenlijk gedacht dat hij contact zou maken met jupiter vissen… misschien meer iets van; (emotionele) voorstellingen(of dat nou kunst is of muziek ofzo…) de wereld ingooien… want standaard neptunes is wel vissen…

Pluto in Schorpioen

RRRRRRRAAAAAAWWW!
Nou dat dekt de lading wel Tong

Opborrelende energie die af en toe vanuit mezelf naar boven komt…(of die gewoon door blijft gaan en net onder de oppervlakte blijft… merk je dan wel aan mijn uitstraling… iemand diep in de ogen kijken …achter iemands schermen gaan en er ook in kunnen roeren…)
Af en toe alles of niets… niet risicomijdend er vol in gaan, soms diep in het rood gaan… af en toe gigantische roofbouw plegen(vooral als een hele tijd dingen niet gaan zoals het volgens mijn gevoel moet…of hoe ik meer ben of wil zijn…)… dit kan wel een tragisch effect geven…maar tegelijkertijd is het wel zo…als dit dan weer klaar is ben je opeens met rasse sprongen in korte tijd gegroeid….  Dit zorgt trouwens wel (vooral voor de buitenwereld maar ook voor jezelf) dat je gigantische wendingen maakt… maar ook weer voor de goede zaak(persoonlijke groei…)… andere dingetjes;…opeens bezitterige drang hebben…soort van macht over iemand anders hebben en dat dan geweldig vinden… zwartwit vlagen hebben…lust…  tis wel heel puur en sterk, en in dat opzicht ook wel weer mooi… in deze staat ook niet bang om ook maar iets te verliezen(tis ook alles of niets….)
Conflict met waterman maan en waterman mars(als in; uh? Wat doe je nou…gewoon ff relativeren en het luchtig houden…til er niet zo zwaar aan allemaal…)… die kunnen dan wel eens buitenspel worden gezet of juist overwinnen… maakt wel contact met schorpioen in mercurius…

*sporten zoals boxen/capoeira en freerun worden dan ook aangewakkerd… maar als ik meer in “waterman-mode” ben ist meer een soort sport waarin overzicht belangrijk is als favoriet…   muzieksmaak en stijl is ook gigantisch uitlopend, van ruige soms chaotische van beats naar luchtige gitaarklanken…van allerlei onbekende en underground bands naar bekendere popdingen …van lieflijke harmonishce(beetje meisjesachtig zou je kunnen zeggen…maaruh dat is maar hoe dat wilt labelen…)…en soms gaat het me puur om de txt/lyrics … en af en toe kunnen ook klassieke muziekinstrumenten het lekker doen bij mij… beetje wereldmuziek erbij…  nuja dus veel afwisseling en zowel breed als diepgaand… Lachen Rollende ogen Lachebek

~~~Wisselend als wisselgeld, soms heb je het... en dan ben je weer uitgeteld~~~ FlyHighDiveDeep

Binnenkort de huizen….
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #22 Gepost op: februari 20, 2010, 15:52:07 pm »

*ow nog een puntje, af en toe de neiging om bij verschillende groepen mensen juist mijn kwaliteiten/gedragingen te vertonen die mij van hun of hem of haar onderscheiden…  of juist af en toe de gelijkenissen op te zoeken (waterman dingetje en een stukkie weegschaal…)

~de meeste weegschaal eigenschappen heb ik niet echt aan bod laten komen… misschien omdat die voor mij wel zo vanzelfsprekend zijn…(en soms ook echt weg lijken te vallen als die andere eigenschappen de boventoon gaan voeren) maargoed alles is dus overgoten met een weegschaalsausje… Knipoog

Dan gaat FlyhighDivedeep zichzelf nu sluizen
Door al die verschillende huizen
Eens zien waar zich weer vanalles gaat kruisen

~Huizen~
(*met de cuspen heb ik gewoon het teken van het huis genomen en daarvan de planeet… kheb verder nog niet gekeken hoeveel graden deze cuspen overheersen in dat gebied…want misschien zijn er hier en daar wel andere cuspdelen van een andere planeet/teken bij te voegen…)

Huis 1,      I;  Zon, Mercurius, Pluto        Cusp; Venus
Huis 2,     II; Venus, Saturnus            Cusp; Pluto
Huis 3,    III; Uranus, Neptunus         Cusp; Jupiter
Huis 4,    IV; Maan, Mars                 Cusp; Saturnus
Huis 5,    V; Jupiter                        Cusp; Uranus
Huis 6,    VI; …leeg…                   Cusp; Neptunus
Huis 7,    VII; *~NoordMknoop …leeg…    Cusp; Mars
Huis 8,    VIII; …leeg…                      Cusp; Venus
Huis 9,    IX; *~Lilith …leeg…           Cusp; Mercurius
Huis 10,    X; *~Midhemel …leeg…        Cusp; Maan
Huis 11,   XI; …leeg…                     Cusp; Zon
Huis 12,   XII; …leeg…                    Cusp; Mercurius

*~gelukspunt = waterman

Ff voor ik verder ga; hoe interpreteren jullie de planeten in een huis; kijk je dan waar de planeet “standaard” voor staat; of maken je ook meteen de koppeling van; nou bij mij persoonlijk zit er ook weer een ander teken in een bepaalde planeet…

Bv; venus in huis 2… in mijn persoonlijke venus staat een schorpioen…maar standaard venus is stier en weegschaal… mix je dit dan ook weer met elkaar? Ik neem aan van wel?(whehe, het wordt nogal een spinnenweb Tong Knipoog )
« Laatste verandering: februari 20, 2010, 15:57:32 pm door FlyhighDivedeep » Gelogd
Jaydee
Junior lid
**

« Antwoord #23 Gepost op: februari 22, 2010, 01:36:28 am »

He Fly,

Je bent in ieder geval lekker gedreven bezig zo, leuk om te zien.

Planeten geven een drijfveer weer. Het teken waarin het staat, vertelt de manier hoe je iets doet, de aanleg.
De huizen weerspiegelen de omstandigheden, en vertellen je waar dit tot uitdrukking komt, de aspecten vertellen je hoe je dit doet. ( en de huisheren )

Neem je planeet Venus in schorpioen huis 2

venus is de planeet van hoe je je verbindt met anderen, hoe je met het thema liefde omgaat, schoonheid, venus wil liefhebben en bemind worden. Klinkt allemaal prachtig maar........venus heeft ook nog andere kanten die nogal eens vergeten wordt, venus kan zich ook ontpoppen tot de slet Grijns last hebben van jaloezie, afgunstig zijn etc met name wanneer het evenwicht er niet is, of onzekerheid, en concurrentiestrijd in het spel is.

Hou het maar simpel voorlopig ;-)

Als je venus ziet als de drijfveer hoe jij je verbindt met anderen , zul je dit op een schorpioen manier doen.
Dit kan inhouden dat op een vrij intense manier de binding met anderen aangaat. Wanneer je verliefd bent kan dit zeer diep en heftig gaan. In aanleg wil een venus in schorpioen de diepte in, oppervlakkigheden op dit vlak is niet hun intentie. Schorpioen is een nogal gesloten teken, laat niet snel het achterste van zichzelf zien op dat vlak, met name als een gevoel van wantrouwen is, kan het lastig zijn zich open te stellen. Is het vertrouwen er, dan gaan ze er helemaal voor. Ze moeten er wel voor waken dat ze hun liefde niet laten ontaarden in claimgedrag.

Dit alles gebeurt in huis 2 ( de omstandigheden)
Huis 2 is het huis van geld, bezit, je zekerheden en onzekerheden, je eigenwaarde ect.

Venus in huis 2 wil genieten van het spel der liefde, houdt van mooie dingen en comfort, de liefde kan je zekerder maken maar ook onzeker maken ;-) Ligt eraan in hoeverre je de ander vertrouwt o.a.

Nu maakt je Venus een mooie driehoek met Jupiter in huis 5, wat je ook wat speelser maakt op dat vlak.
Dit aspect maakt het in ieder geval een stuk aangenamer en losser om de binding aan te gaan met anderen. Dit aspect zorgt ervoor dat je weet hoe je je charmes in de strijd kan gooien ( nu kunnen weegschalen dit doorgaans toch wel goed, dit versterkt het wel) Het maakt het allemaal een stuk makkelijker en jovialer en aangenaam in de omgang.

Zit ook een creatief stuk in dit geheel.

Venus heeft ook een huisheer, dan moet je venus weggaan denken als Planeet dat is lastig in het begin.

Als je kijkt naar de tekenheersers ( de natuurlijke) van Venus = Weegschaal en Stier. Zie je Weegschaal op cusp 1 staan ( asc) en Stier op cusp 8

je krijgt dan huisheer 1 in huis 2 en heer 8 in huis 2

Dit houdt in;
Heer 1 je aktie en manifestatie is gericht op het zoeken naar vastigheid en zekerheid, zowel in figuurlijke zin van vaste grond onder je voeten, als letterlijke zin in de omgang met materie die een zekere houvast moet bieden. Soms zie je ook een hang naar geld, of zelf met de materie bezig zijn d.m.v. kleien schilderen, creatief en scheppend bezig te zijn.

Heer 8 in 2

Alle zaken die met het 8e huis te maken hebben neem je mee naar het 2e. Lekker graven en wroeten in het verborgene om zekerheid te krijgen, de drang om alles uit te spitten, en te doorgronden kan iemand ook meer zekerheid geven. Soms zie je ook dat deze mensen met geldzaken werken, het leuk vinden om de onderste steen boven te krijgen enz.

Kijk je naar het teken boogschutter die staat op cusp 3
Jupiter is de heerser van boogschutter.
Je krijgt dan ook;
Heer 3 driehoek Venus

Heer 3 houdt in dat je denken, de manier hoe jij informatie opneemt, communiceert doorgaans op een vriendelijke, sociale wijze plaats vindt. Je vind het prettig om te communiceren met anderen, en vind het ook belangrijk dat je hier een voeling mee hebt.

Dit is natuurlijk een stukje basis, je hebt zowel in huis 2 als huis 3 nog meer planeten die dit tegen kunnen spreken.
Puur vanuit je venus is dit in hele kleine lijnen wat er in jou aanwezig is. ( zit natuurlijk nog meer in)

Veel plezier.

« Laatste verandering: februari 22, 2010, 01:39:39 am door Jaydee » Gelogd
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #24 Gepost op: februari 24, 2010, 18:39:53 pm »

Zow... je wordt op ten duur helemaal waus van al die huizen, heren etc bladieblabla Lippen verzegeld Geschrokken Knipoog

Nou heb ik de aspecten gehaald uit berekeningetjes die verschillende programma's hadden gemaakt... daar zaten lichte verschillen in... (maargoed, ik heb de meest overeenkomende dan maar meegenomen...)

Huis 1;
Zon, in ascendant, in weegschaal
Sextiel met Uranus(in huis 3)
Conjunctie met Ascendant(in huis 1, zelfde huis)
Vierkant met midhemel(in huis 10)
Heer 11
Sextiel met Heer 5

Mercurius, in schorpioen
Conjunctie Venus(in huis 2)
Driekhoek Jupiter(in huis 5)
Conjunctie Pluto(in huis 1, zelfde huis)
Vierkant met Maan(in huis 4)
Heer 9
Conjunctie met Heer 1
Conjunctie Heer 8
Driehoek met Heer 3
Conjunctie met Heer 2
Vierkant met Heer 10

Pluto, in schorpioen
Vierkant met Maan(in huis 4)
Conjunctie Mercurius(huis 1, zelfde huis)
Vierkant met Mars(in huis 4)
Driehoek met Jupiter(in huis 5)
Sextiel met Neptunus(in huis 3)
Heer 2
Vierkant met Heer 10
Conjunctie met Heer 9
Driehoek met Heer 3
Sextiel met Heer 6

Huis 2;

Venus, in Schorpioen
Driehoek met Jupiter(in huis 5)
Driehoek met midhemel(in huis 10)
Heer 1
Heer 8
Driehoek met Heer 3

Saturnus, in Boogschutter
Heer 4

Huis 3;

Uranus, in Boogschutter
Sextiel met Zon(in huis 1)
Vierkant met Jupiter(in huis 5)
Sextiel met ascendant (in huis 1)
Heer 3
Sextiel met Heer 11
Vierkant met Heer 3
Sextiel met Heer 1

Neptunus, in Steenbok
Sextiel Pluto(in huis 1)
Heer 4
Sextiel met heer 2

Huis 4;

Maan, in Waterman
Vierkant met Mercurius(in huis 1)
Conjunctie met Mars(in huis 4, zelfde huis)
Vierkant met Pluto(in huis 1)
Driehoek met ascendant (in huis 1)
Heer 5
Vierkant met Heer 9
Conjunctie met Heer 7
Vierkant met Heer 2

Mars, in Waterman
Conjunctie met Maan(in huis 4, zelfde huis)
Vierkant met Pluto
Heer 5
Conjunctie met Heer 7
Vierkant met Heer 2

Huis 5;

Jupiter, in Vissen
Vierkant met Uranus(in huis 3)
Driehoek met Pluto(in huis 1)
Driehoek met midhemel(in huis 10)
Driehoek Mercurius(in huis 1)
Driehoek Venus(in huis 2)
Vierkant met Heer 5 (uh een vierkant met de eigen huisheer? … fraai Knipoog Tong )
Driehoek met Heer 2
Driehoek met Heer 9
Driehoek met Heer 1
Driehoek met Heer 8

Heer 6

Huis 6;

Tja… dat ziet er mysterieus blanco uit Knipoog mag ik lekker zelf invullen Tong ! ? Lachen

*Cusp = Neptunes
(Normale neptunes = Vissen-->vissen staat in jupiter in Huis 5 en is Huisheer 3)

Sextiel vanuit Pluto-schorpioen van Huis 1

(Staat niks in het analoge huisteken maagd)

Huis 7;

Noordmaanknoop, in ram (andere kant op werken?...mijn eigen mars hier neerplanten???)

*Cusp = Mars
(Normale Mars= Ram --> ram staat nergens in…)
Conjunctie vanuit Maan-waterman van Huis 4
Conjunctie vanuit Mars-waterman van Huis 4

(Analoge huisteken = weegschaal… weegschaal staat in Zon in Huis 1 en weegschaal is ascendant)

Huis 8;

Fly fluit hier een beetje in het rond… hmmm, wat een ruimte allemaal Knipoog wat ga ik daar eens mee doen….

*Cusp = Venus (stier)
(Stier --> staat nergens in…)
Conjunctie vanuit Mercurius-schorpioen van Huis 1
Huisheer is aanwezig in Huis 2.
Driehoek vanuit Jupiter-vissen van Huis 5

(Analoge huisteken = schorpioen… schorpioen staat in Mercurius en Pluto in Huis 1 en in Venus in Huis 2)

Huis 9;

Lillith, in tweelingen(mijn eigen Mercurius hier plaatsen??)*volgens mij sloop ik het systeempje dan?

*Cusp = Mercurius
(Normale Mercurius = tweelingen --> tweelingen in lillith, geen planeten)
Huisheer is aanwezig in Huis 1
Conjunctie vanuit Pluto-schorpioen van Huis 1
Vierkant vanuit Maan-waterman van Huis 4

(Analoge huisteken = boogschutter… boogschutter staat in Saturnus in Huis 2 en in Uranus in Huis 3)

Huis 10;

Midhemel, in kreeft…

*Cusp = Maan
(Normale maan = kreeft… kreeft is midhemel, geen planeten)
Vierkant vanuit Mercurius-schorpioen van Huis 1
Vierkant vanuit Pluto-schorpioen van Huis 1
Driehoek vanuit Venus-schorpioen van Huis 2
Driehoek vanuit Jupiter-vissen van Huis 5

(Analoge huisteken = steenbok… steenbok staat in Neptunus in Huis 3)

Huis 11;

Nou alst hier toch leeg is, kan ik hier net zo goed een paradijsje creëren ;0 Lachebek , feest hier en daar… in die hoek daarverder op kan je je over vanalles en nog wat verwonderen… stukkie daarvoorbij kan je heerlijk tot rust komen, lekker chillen Knipoog … als je links afslaat staat er waanzinnige actie te wachten… en als je daar rechts afslaat… ja daar ist sodom en gamora…  heb je daar weer genoeg van dan breng je ff een bezoekje aan mijn persoonlijke dierenjungle Tong Knipoog

*Cusp = Zon
(Normale zon = leeuw… geen planeten)
Huisheer is aanwezig in Huis 1
Sextiel vanuit Uranus-boogschutter van Huis 3

(Analoge huisteken = waterman… waterman staat in Maan en in Mars in Huis 4)

Huis 12;

Zeg, kga toch niet al over hey… Knipoog onder het motto; ashes to ashes, dust to dust…?

*Cusp = Mercurius
(Normale mercurius = tweelingen…tweelingen in Lillith, geen planeten)

(Analoge huisteken = vissen…vissen staat in Jupiter in Huis 5)

* wist eerst niet wat precies te doen met lege huizen, als volgt gedaan;
•   gekeken of er belangrijke planeten staan
•   welke linken er werden gemaakt vanuit andere Huizen
•   analoog huisteken met koppeling naar andere Huizen

« Laatste verandering: februari 25, 2010, 17:33:58 pm door FlyhighDivedeep » Gelogd
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #25 Gepost op: februari 25, 2010, 17:45:59 pm »

Hoi Flyhighdivedeep,

Een echte vuurtijger ben je blijkbaar! Meteen fanatiek en heel zelfstandig aan de slag Grijns. Ik zal er morgen even naar kijken. Ik ga zo slapen.

Liefs van Leeuwin.

*FhDd, prikt leeuwinetje in dur arm  Grijns (oeeh een leeuwtje porren ...is dat wel zo slim...Knipoog ... jawel, tijgergedeelte kan als het nodig is ook grauwen  Cool  Knipoog )... jij zou toch ook meedoen Tong ( grapje... hoeft niet maar mag wel... laat "morgen" maar net zo lang duren als je wilt Knipoog )

P.S.
kheb al wel wat dingen geplaats bij alles... maar ben wat ziekjes... ik pen het binnenkort wel ff neer...
Leeuwin
Master lid

« Antwoord #26 Gepost op: februari 25, 2010, 22:43:05 pm »

Ik heb gevoeligere lichaamsdelen, dus als je me wilt prikken dan moet je dat daar doen! Maak je maar pas echt zorgen als een leeuw gaat blaffen i.p.v grauwen Grijns

Groetjes van Leeuwin
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #27 Gepost op: februari 26, 2010, 16:20:27 pm »

FhDd...prikt je in je oog...ha  Cool ...das pas gevoelig Tong

(leeuwin;''hmmm...die lichaamsdelen bedoelde ik niet....''  Knipoog )
Leeuwin
Master lid

« Antwoord #28 Gepost op: februari 26, 2010, 17:35:00 pm »

Hoi FhDd,

Ik ben benieuwd waarom je oog op mijn oog is gevallen. Vanwege oog om oog? Ik verder naar geen enkel lichaamsdeel gewezen Lachebek

Leeuwin
FlyhighDivedeep
Volledig lid

« Antwoord #29 Gepost op: februari 27, 2010, 18:14:46 pm »

Knipoog
eigenlijk zei ik maar wat...maarrr, ik kan er wel ff wat bij verzinnen  Tong

ogen zijn de spiegels van je ziel
dus als dit mislukte haflgodje in jouw ogen prikt
zit ik indirect in je zieltje te porren en zou het kunnen zijn dat je stikt
misschien van het lachen proestend en al
of misschien wel serieus door onze binding via het heelal

Grijns