Toeval of synchroniciteit

Gestart door Acacia, januari 23, 2010, 11:48:43 AM

Kiwiwoman

14 jaar geleden reden wij voor het eerst door Nieuw-Zeeland. Als wij ergens een vraag over hadden, van wat we zagen en hoorden, duurde het nog geen 5 minuten, of een volgende bocht in de weg, voordat we antwoord kregen. Dat was zo leuk, dat we iedere keer zeiden: kijken hoe lang het duurt voordat het antwoord er is.

En nog steeds: je stelt jezelf een vraag of je doet een wens, en binnen niet al te lange tijd, krijg je antwoord. Goed, hoor! Onze begeleiders zijn bij ons!  :D

Varen

Omdat wij met ons bewuste zijn kaders hebben gecreëerd in de vorm van tijd en ruimte is het moeilijk te bevatten dat alles eigenlijk tegelijk gebeurt.

Tijd en ruimte is een illusie, alles bestaat uit fijn stoffelijke energie en alles gebeurt tegelijk. Op het moment dat we met ons onbewuste putten uit de universele bron zullen we ons hier meer bewust van worden.

Onze intuïtie is verbonden met de fijn stoffelijke energie om ons heen, echter is ons bewustzijn vaak sterker en kleurt onze intuïtie zodat we gebeurtenissen als toeval gaan zien.

Op het moment dat we gaan nadenken over de gebeurtenissen gaan we twijfelen en schakelen we de intuïtie over op een lagere versnelling zodat ons bewuste zijn weer de overhand krijgt.

Als we meer stil gaan staan bij de gebeurtenissen zul je zien dat het handvatten zijn in de wending van ons leven op dat moment. De eerste ingeving hierbij is eigenlijk altijd leidinggevend.

Door een verscherping van ons bewustzijn zullen we zien dat meer en meer gebeurtenissen juist zijn en dat hierin een patroon te ontdekken is. Zodoende kunnen wij het leven de wending geven die op dat moment nodig is.


Kiwiwoman

quote Kraai: 'dat het handvatten zijn' = toeval valt je toe = 'in de wending van ons leven op dat moment'

Toeval VALT je TOE. Ja, toch?

Ricca

Hallo Cathy,

Het heet synchroniciteit en er was al een topic over. Ik heb jouw topic nu hiermee samengevoegd - zoals je ziet.

Ricca
From Ricca with Love

Varen

Citaat van: Hoyma op april 24, 2012, 10:49:24 AM
quote Kraai: 'dat het handvatten zijn' = toeval valt je toe = 'in de wending van ons leven op dat moment'

Toeval VALT je TOE. Ja, toch?


Als het handvat je toe valt is het aan jou om het handvat te vatten zodat je het kan bevatten...


Eveningstar

#50
Hi Cathy en wie dit eveneens interessant vindt natuurlijk,

wat jij (en Carl Jung) synchroniciteit noemt, wordt ook wel eens de Wet van Aantrekking genoemd.
Je vindt heel wat sites terug met de nodige uitleg hierover, als je op deze wet googled.

2 heel interessante boeken, die o.a. de uitleg over deze wet ook bevatten, zijn de volgende:
* De Zeven Spirituele Wetten van Succes: Deepak Chopra ISBN-nummer 90 230 0893 6
* Het Licht zal je Bevrijden: Norma Milanovich & Shirley McCune ISBN-nummer 90 756 3628 8

In beide boeken kan ik uren en uren lezen en genieten van wat er allemaal in staat. Het boek van Deepak Chopra is dun en zeer makkelijk te lezen met telkens op het einde van een wet de samenvatting ervan. Het ander boek is dikker, bevat eveneens samenvattingen na elk hoofdstukje, is informatief en vertelt heel veel over zaken, die leuk zijn, om te weten zoals bv. wat Sterrenzaadjes en Sterrenhelpers. Ik heb vaak een AHA-Erlebnis gehad. Heel boeiend.

Liefs,
Eveningstar

cathy

Dat vind ik nu hartstikke gaaf Eveningstar. Ik ga daar eens lekker op verder zoeken.
Dank je wel.

Cathy


Eveningstar

Nog een fijn boek is het boek van:
* De hele Olifant in Beeld: Marja de Vries: ISBN-nummer 90 2028 46 07

Haar website: www.marjadevries.nl
Een interview:
http://www.youtube.com/watch?v=dwHdbIYDws8
http://www.youtube.com/watch?v=1k_cNNx-H-E

Zeker ook de moeite, om eens te kijken en vooral haar boek te lezen.

Veel leesplezier :- !

Liefs,
Eveningstar

cathy

@ klaproosje bedsankt voor de link

Dat boek heb ik geleend van de bieb Eveningstar,maar eigenlijk is het een hebbertje.
Het vraagt veel tijd om te bevatten. Er staat zoveel in.

Cathy

klaproos1945