Forum Index > Tarot- Arcana

DE DWAAS

<< < (5/5)

Xuma:

De Dwaas en de Zon hebben in mijn ogen een heel betekenisvolle verbondenheid.
De potentie, de belofte van de Dwaas wordt in de Zon gerealiseerd.
Nummer 0 de Dwaas, Nummer 19 de Zon ofwel 10, (1 mannelijk, 0 vrouwelijl) bovendien verenigt het getal 10 alle andere getallen in zich.
Plus 1 en 0 zijn basisgetallen voor ondermeer onze computertaal.  :D

:) Xuma

Leeuwin:
En dat geeft dan weer het uitzonderlijk denkvermogen van De Dwaas aan :D

Liefs van Leeuwin

Ricca:
Doesje, het woord Dwaas wordt in iedere taal anders geschreven en dus kom je met jouw berekening in iedere taal op een ander getal uit. De berekening die jij gedaan hebt, kun je eigenlijk alleen doen met eigennamen (persoonsnamen, plaatsnamen enz. die in iedere taal gelijk blijven). Bovendien heeft de Dwaas al een getal en dat is 0. En het getal 3 hoort in de tarot toch echt bij de Keizerin.

Liefs van Ricca

Developerone:
Hallo beste mensen,

Ik zou alleen nog even de kracht-kant van de dwaas willen ondersteunen, misschien kennen jullie het stuk in het boek Shogun van James Clavell, waar hij tenmidden van de keizerlijke entourage/optocht wachters erbij zeg enzo, iets voor elkaar krijgt waar ieder ander terplekke voor onthoofd zou worden..

Dit lukt alleen maar omdat hij zich als volledige gek gedraagt, maar door zijn jarenlange respectvolle omgang met de Japanners, heeft hij ook te horen gekregen dat er een soort heilig respect voor krankzinnigheid bestaat denk aan in tongen spreken of iets dergelijks bijvoorbeeld ook hier.

Het komt ook weer terug op die universele geest die je dwars door alle culturen tegenkomt ook hierboven ergens genoemd, het woord sjamaan:  afgeleid van 'de extatische' doet het me ook aan denken.
En al die jaren zitten de rest van de bemanning in feite opgesloten in een ghetto-dorpje, maar dat hebben ze niet eens door want ze zijn blind voor de cultuur van de Japanners en die zorgen voor genoeg hoeren en alcohol in dat dorp.

In feite worden ze als babys behandeld en zijn de echte dwazen zeg maar, ik zie het pad van De Zon dan ook meer met De Dwaas als zelden begrepen eindvorm, een Magier in vermomming soms.
Iemand die de wijsheid van een bewuste dwaas niet wil horen zal zich vaak snel aan hem verraden door een neerbuigende houding (hier ook de rol van De Dwaas beperkend tot de baby als op De Zon zeg maar)
Dat is ook voor mij persoonlijk natuurlijk ik vindt De Dwaas misschien wel de mooiste kaart uit het deck en heb hem dan ook als soort totum :)

One Love DeFooloper

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie