Forum Index > Tarot- Arcana

Pentakels 4

<< < (2/5) > >>

Ricca:
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/P4_NV.jpg

Op de New-Visionkaart zit de man in de opening van de heg die zijn bezit omsluit. Hij bewaakt en verspert de toegang tot zijn aardse bezittingen en ook tot zichzelf en zijn innerlijke wereld. Veel uitzicht heeft hij niet, want vlak voor zijn neus verrijst een heuvel met veel groen (aardesymbool). Hij staart zich blind op het aardse. De heuvel is een obstakel in zijn gezichtsveld. Toch ligt er in de berg grond - en in al het aardse - wel een aanwijzing voor het hogere verborgen: de heuvel wijst met een punt omhoog. Maar of hij die aanwijzing opmerkt...
Op deze kaart valt ook weer op hoe ineengedoken hij zit. Hij durft zijn nek niet uit te steken.

Liefs,
Ricca

luna:
Ricca,

ik kan enkel 3 pentakels bespeuren op die kaart.  Wat zou daar de bedoeling van zijn?
Dat hij ineen gedoken zit is waarschijnlijk ook te wijten aan het gewicht van die ene pentakel.
De aardse bezittingen belemmeren de mens om zich te verplaatsen, om zich te kunnen bewegen.

Meduusje

Opti-Mystique:
Ik denk, Meduus, dat de New Vision er vanuit gaat dat de standaard Rider-Waite aangezichtssymboliek reeds volledig bekend is aan degene die ermee werken... en dat de nadruk in dit deck ligt op de nieuwe symboliek. Dus dat het 4e onzichtbare pentakel verder geen extra betekenis heeft.

Liefs van Dolf

luna:
Zijn er dan nog kaarten waar het aantal elementen niet van kloppen Opti?

Vladimir:

--- Citaat van: Opti-Mystique op december 12, 2004, 23:21:12 pm ---Ik denk, Meduus, dat de New Vision er vanuit gaat dat de standaard Rider-Waite aangezichtssymboliek reeds volledig bekend is aan degene die ermee werken... en dat de nadruk in dit deck ligt op de nieuwe symboliek. Dus dat het 4e onzichtbare pentakel verder geen extra betekenis heeft.

Liefs van Dolf

--- Einde van citaat ---

Optie, als New Vision daar vanuit zou gaan, dan dient dat óf vermeld te worden in de bron óf verworpen te worden als onvolledig. Wetenschap is deels gebaseerd op bronvermelding.

Ik kán me voorstellen, dat ze hier hebben willen uitbeelden dat de drager van P4 niet gezien wil worden. Dat de achterkant getoond wordt. Dan nóg dienen er 4 pentakels aanwezig te zijn. Anders is pentakels 3 2x aanwezig. En leg dát maar eens uit aan iemand die dit dek (toevalligerwijs) koopt en onder de knie wil krijgen.

Oftewel: ik zie dit meer als een blunder van de tekenaar (-es) als een bewuste keuze. (bewust als in bewustzijn)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie