Forum Index > Tarot kaart-leggingen

TAROT-LEGGING voor Sandra:

(1/2) > >>

Opti-Mystique:
Hallo Sandra,

Je topic is gelocked, dus ik kan niet op je bericht reageren. We lossen het dan maar creatief op dan.

klik hier...

Toen ik je verhaal en je verzoek las, kreeg ik het gevoel dat ik dit wilde proberen te doen voor je. Proberen omdat ik nog volop bezig ben om me in het Tarot leggen te ontwikkelen. Omdat ik in eerste instantie geen dialoog met je kan voeren, kan ik tijdens mijn interpretatie geen bevestigingen aan je vragen, waaruit blijkt of ik in de goede richting denk. Dus het is vrij eenzijdig.

Ik zal eerst de legging die ik gebruikt heb kort toelichten en daarna mijn interpretatie van deze kaarten. De legging die ik heb gebruikt wordt de Glazen Bol-legging genoemd. Hiervoor gebruik ik enkel de kaarten uit de Grote Arcana, die als volgt vallen:

Kaart 4 – De Keizerin
                                          (het advies m.b.t. de vraag)

Kaart 2 – De Toren               Kaart 5 – Matigheid                 Kaart 3 – De Dood
(omgeving zoals jij het ziet)   (het antwoord op je vraag)       (omgeving zoals het is)

Kaart 1 – De Geliefden
                                         (Dit ben jij als vraagsteller)

Mijn interpretatie is als volgt:

De eerste kaart geeft jouw persoon weer als één van twee in een liefdesrelatie, maar ook de situatie als gevolg van je eigen keuze om deze relatie aan te gaan. De situatie waarin jullie (maar vooral jij) je bevind(t)en is op z’n zachts gezegd anders, dan hoe je je dit voorgesteld had. Wat dat betreft staat in jouw beleving je gevoelsleven, hoop en idealen op dit moment compleet op z’n kop (De Toren). Jullie hebben beiden geen invloed op de situatie, in de zin dat je vriend uitgezonden moet worden, maar een gevolg is onvermijdelijk en treft jullie allebei.

De Dood die de werkelijkheid weer kan geven zoals die is, zou in dit geval een grote verandering of een onvermijdelijk einde kunnen betekenen. Als ik luister naar mijn intuïtie en de omliggende kaarten uit de gesloten stapel erbij betrek is mijn interpretatie, dat hier niet het definitieve eind van jullie relatie bedoeld is, maar een voorlopige. Over die omliggende kaarten zo meteen meer… Het totaal van deze legging 6 + 16 + 13 + 3 + 14 (de kaartnummers bij elkaar opgeteld) = 52 = 5 + 2 = 7 (De Zegewagen) -> GROEI, een cyclus volbracht hebben, succes of de overwinning. Ook het advies (kaart 4  - De Keizerin toont een groei en vruchtbare gelegenheid aan). Mijn idee is dat mede omdat jullie relatief kort bij elkaar zijn geweest, jullie elkaar als persoon nog veel beter kunnen leren kennen. Dit laatste werd afgeremd door de langere afwezigheid van jouw vriend en het rijpen van de relatie kreeg door de afstand nog te weinig kans. Mijn gevoel zegt ook dat De Dood hier staat voor jullie relatie zoals het was/is en dat dit voor jou compleet anders is, dan dat je je ooit voor hebt gesteld of voor had kunnen stellen. Enerzijds zie ik hier het einde van jouw eigen opvattingen en ideeën die je zelf altijd gehad hebt betreffende hoe jouw relatie eruit zou zien, maar anderzijds het nieuwe begin dat onherroepelijk in de plaats komt voor iets dat afgesloten wordt. Misschien sta je nu wel open voor een relatie onder andere omstandigheden; een bewuste keuze? Keuze staat namelijk centraal bij de eerste kaart die jou voorstelt. Ik heb ook het idee dat jullie wel weer in contact zullen komen, als hij terug is in Nederland. Maar tevens zegt mijn gevoel dat jouw vriend degene is, die zichzelf zal moeten bevrijden van (onnodige) beren op de weg en geen problemen moet maken waar deze er niet zijn. Hiermee legt hij zichzelf, jou en de relatie beperkingen op, die de situatie er niet makkelijk op maken. Misschien betekent deze situatie voor hem ook het overboord gooien van ideeën hoe iets in zijn beleving zou moeten zijn, net als dat mogelijk voor jou het geval is.

Mijn gevoel zegt verder dat je een sterke persoonlijkheid bent, die al staat voor wie ze is. Die persoonlijkheid en zelfstandigheid zie ik terug in de Keizerin. Naar mijn idee is het advies aan jou dan ook om bij jezelf te blijven, vast te houden aan je zelfstandigheid en aan waar je voor staat. Samen geeft dit jou de kracht en het vertrouwen om te allen tijde in ieder geval alleen door te kunnen gaan. Daarnaast ligt het antwoord in het contact houden met je gevoel en het blijven afwegen van je emoties; hoe je je erbij voelt in deze situatie. Is dit wat je wilt, zul je er voldoende voor terugkrijgen als je erin investeert? Jouw gevoel, jouw intuïtie zal je leiden op dit pad met nog onduidelijke bestemming en je helpen bij het maken van de voor jou juiste keuze’s. Balans opzoeken en proberen te behouden zal veel uitmaken voor deze situatie. Doe je dat niet, dan zul je jezelf mogelijk uiteindelijk in een situatie aantreffen, waarin je vastzit, je je gebonden voelt en beperkt in het zijn wie je bent. Dit remt niet alleen de (spirituele) groei van jou als persoon af, maar ook het bereiken van wat je wilt in het leven.

Ik zei eerder de voor jou beste keuze, omdat de eerste kaart van de gesloten stapel, welke ik ook in de interpretatie betrek, de kaart Gerechtigheid is. Deze kaart staat wederom voor het maken van keuze’s, na afweging tegen jouw eigen normen en waarden, maar vooral binnen jouw eigen grenzen. Wat daar verder in het verschiet ligt, hoeft op dit moment nog helemaal niet duidelijk zichtbaar te zijn. Ik wil je adviseren om in ieder geval binnen je eigen grenzen en bij je eigen normen en waarden blijven in deze situatie. Jij weet wat goed is voor jezelf en tot hoever je bereid bent om te gaan. De laatste kaart van de gesloten stapel weeg ik ook mee als waar het mogelijk op de lange termijn naartoe gaat, is de kaart Het Rad van Fortuin. Ook hier wordt het volbrengen van een cyclus, een nieuwe ronde, nieuwe kans als nieuw begin en in positieve zin benadrukt. Met name de kaarten De Keizerin, Het Rad en de totaaltelling van de legging – De Zegewagen geven mij het gevoel dat er een positieve uitkomst voor deze situatie in het verschiet ligt en geen definitief einde of nare nasmaak. Maar mocht er een vervolg op deze relatie komen, dan is dat in ieder geval heel anders dan je gewend bent of hoe je je dat altijd voorgesteld hebt. En dat hoeft helemaal niet negatief te zijn; hooguit nieuw en nog wat onbekend. Ik heb tot slot het gevoel dat jij met betrekking tot deze specifieke situatie ook begeleid wordt door het Hogere en dat men je hier doorheen loodst. Luister naar en vertrouw dus op wat je gevoel zegt.

Ik hoop dat je e.e.a. kunt plaatsen. Ik hoop dat je me zult kunnen laten weten wat je er voor jezelf uitgehaald hebt.

Succes en liefs van Dolf

yvonne:
hallo Dolf heel erg bedankt voor je bericht en tarot legging.het is wel heel verhelderend...het gekke is ook ondanks dat dit is gebeurd.hij altijd bang was om mij kwijt te raken.terwijl er geen rede voor was.ik heb ook het idee dat hij bang is om gekwetst te worden,dat ik bij hem weg zou gaan.hij is zo bang terwijl dat niet nodig is.ik vind dit wel eng,want in zijn laatste emailtje zei hij dat dit het beste voor mij was.maar hij zegt dan wel dat hij nog van mij houd.en dat ik niks meer van hem zou horen.hij vertelde ook dat hij mischien wel een hele grote fout maakte,maar de tijd zou hem dat leren.ik wacht op hem,en ik wil recht in zijn ogen kunnen kijken en met hem praten.meer kan ik niet doen.maar ik heb er vertrouwen in!! hoe moeilijk dat ook is,want ik zit wel in onzekerheid...weet jij toevallig hoe ik dat kan veranderen,dat mijn topic geblocked is.hoe kan ik dit veranderen....nog heel erg bedankt voor je reaktie!!! groetjes sandra

Opti-Mystique:
Hi Sandra,

Graag gedaan. Overigens wil ik erbij zeggen dat dit mijn persoonlijke interpretatie is, maar dat ik ook de anderen op dit forum wil uitnodigen tot het geven van aanvullingen en/of andere zienswijzen op deze kaarten. Daar leer ik ook weer van...

Net zoals ik je niet kan vertellen hoe een topic gelocked komt en wie oh wie de sleutelbewaarder is ???

Terugkomend op je post wil ik niet doen overkomen alsof ik jouw vriend zou kunnen doorgronden, maar ik vind een aantal dingen opvallend overeenkomen met hoe ik zelf denk, voel en reageer. Yep, ik ben zelf ook zo'n gevoelige Kreeft ;) die een pantser nodig heeft om zich niet zo makkelijk gekwetst te voelen. Ook weten wij dat pantser prima te hanteren als het aankomt op het je hard opstellen naar de ander. Wij hebben de neiging om voor een ander te beslissen wat goed voor diegene is, al is die ander prima in staat dat voor zichzelf te bepalen. Ook het doen overkomen dat de zaak afgedaan is, maar ergens dat open einde in stand houden (...dan zal de tijd dat wel leren), zou ikzelf bedacht kunnen hebben. Eigenlijk willen we niet dat het ten einde is, dus houden we ergens vast aan dat contact. Dit maakt het mogelijk om later weer contact op te nemen.

Met name omdat een Kreeft zijn emoties onder het pantser opkookt en het daar houdt en het feit dat we errug wispelturig in ons humeur zijn, maakt ons tot personen met een uitgebreide gebruiksaanwijzing. Wat ik hiermee aan jou duidelijk wil maken, is dat ik van mening ben dat jouw vriend veel meer in zich heeft, dan er op het eerste oog uitkomt. En dat je echt tijd zult moeten nemen, vooropgesteld dat je dit wilt, om hem goed te kunnen leren kennen. Het kan erg de moeite waard zijn om door het pantser te kunnen komen en of dat voor jouw vriend als persoon geldt, want het topic gaat over hem, zal jij zelf moeten bepalen.

Ik moet erbij zeggen dat dit uiteraard geen garantie is, voor hoe jouw vriend denkt of wat hij zal gaan doen, maar voor mijzelf komt het over als een spiegel voorgehouden krijgen. Ik weet niet hoe zinvol dit is om aan je mee te delen en of je überhaupt iets mee kunt, want het gaat tenslotte niet om mij. Maar ik heb liever spijt van de dingen die ik gedaan heb, dan van de dingen die ik niet gedaan heb. Dus ik post het reply toch maar in de hoop dat het voor jou van toegevoegde waarde is.

Liefs van Dolf

yvonne:
Hai.nou ik heb er zeker wel wat aan!!ik heb ook gelezen dat een kreeft heel erg gevoelig is,en bang is om gekwetst te worden.hij heeft nog maar 2 relaties gehad,en hij 32 jaar.dat waren ook hele korte relaties.hij is ook gekwetst in die relaties.voor hem is het ook de eerste keer dat hij op uitzending gaat en daar bij een relatie heeft.hij zei altijd dat hij heel erg bang was om mij te verliezen,angst dat ik het zou uitmaken omdat ik het niet zou trekken.maar ik dring niet tot hem door...is het zo dat kreeften koppig zijn en zich vastklampen aan hun angsten en onzekerheid??? moet ik geduld hebben?? wat kan ik het beste doen om tot hem door te dringen,hoe kan ik hier het beste mee om gaan.het liefst zou ik hem zo graag door elkaar willen schudden dat hij eens wakker word uit zijn angstige droom..als hij terug komt ,wat voor een benadering zou het beste werken?? groetjes sandra

Opti-Mystique:

--- Citaat van: sandra2 op november 13, 2004, 14:00:20 pm ---wat voor een benadering zou het beste werken??
--- Einde van citaat ---

Hai Sandra,

Poehee, ik kan dan vanuit hier enkel proberen kritisch naar mezelf te kijken, de valkuilen die ik zelf ontdekt heb en wat ik daarvan geleerd heb. Haha... en misschien kan m'n vriendin je een hoop wijzer maken, die heeft al de nodige hoofdstukken van mijn gebruiksaanwijzing uit inmiddels ;D

--- Citaat van: sandra2 op november 13, 2004, 14:00:20 pm ---het liefst zou ik hem zo graag door elkaar willen schudden dat hij eens wakker word uit zijn angstige droom
--- Einde van citaat ---

Dat wil ik je in de eerste plaats afraden. Dat zal averechts werken en als gevolg hebben dat de deuren helemaal op slot gaan. Dan ga je er voorlopig zeker niet doorheen komen. Er moet vertrouwen groeien bij de Kreeft dat jij niet opzettelijk op zijn ziel zal trappen en pas dan kan hij die deuren openzetten en jou toelaten tot zijn gevoel. Hij zal zelf moeten ontdekken dat hij zélf degene is, die een mooie droom in angst beleeft.

--- Citaat van: sandra2 op november 13, 2004, 14:00:20 pm ---ik heb ook gelezen dat een kreeft heel erg gevoelig is,en bang is om gekwetst te worden.
--- Einde van citaat ---

Het laatste hangt met het eerste samen. De zeg maar gerust overgevoeligheid maakt hem tevens kwetsbaarder. Het mooie aan ons karakter is vaak voor onszelf ook een handicap.

--- Citaat van: sandra2 op november 13, 2004, 14:00:20 pm ---hij is ook gekwetst in die relaties.
--- Einde van citaat ---

Dat heeft hem gevormd en de angst voor herhaling versterkt de hiervoor genoemde behoefte aan zelfbescherming. De Kreeft wil absoluut zeker zijn van zijn zaak en neemt alle tijd die nodig is om zoveel vertrouwen op te bouwen, dat hij er zeker van is dat hij geen buil aan jou gaat vallen. En die angst zit er nog wel degelijk. Daarom neemt hij het zekere voor het onzekere en neemt zelf de beslissing om jou op veilige afstand te zetten, alvorens jij ook maar de kans zou krijgen om hem aan de kant te zetten, waardoor hij zich gekwetst zou voelen. Want zo belangrijk ben jij voor hem; je raakt zijn emoties. En hij bevestigt dat, door te zeggen dat hij nog steeds van je houdt. Hij weet het, voornamelijk aan zichzelf, mooi te verkopen door jou een zogenaamd "goede reden" in de mond te leggen.

--- Citaat van: sandra2 op november 13, 2004, 14:00:20 pm ---maar ik dring niet tot hem door...is het zo dat kreeften koppig zijn en zich vastklampen aan hun angsten en onzekerheid???
--- Einde van citaat ---

Nee, Kreeften zijn niet per definitie koppig maar de reden waarom je er niet doorheen komt, is omdat hij zich haast hermetisch afsluit voor deze emoties. En daar zijn we wel goed in. Het lijkt voor jou of we ijzig kalm zijn, maar dit is schijn: onder de oppervlakte is het continue nét onder het kookpunt. En ja, we klampen ons vast aan angsten en onzekerheden en zijn daarnaast óók nog in staat om deze tot immense proporties op te blazen in onze beleving. Wat ons betreft is de wereld al 3x vergaan en pas als blijkt dat deze volgende week nog steeds bestaat, dan moeten we misschien eens gaan relativeren. Misschien...

--- Citaat van: sandra2 op november 13, 2004, 14:00:20 pm ---moet ik geduld hebben??
--- Einde van citaat ---

Ja en de nodige portie ook ;)

--- Citaat van: sandra2 op november 13, 2004, 14:00:20 pm ---..als hij terug komt ,wat voor een benadering zou het beste werken??
--- Einde van citaat ---

Ik denk dat je hem het beste kunt laten weten dat je er bent voor hem, en hem vooral niet bekritiseren of het gevoel geven dat je hem aanvalt. Want dan wordt de defensie in volle paraatheid gebracht. Maar als we ons kl*te voelen, hebben we het nodig om te weten dat er mensen zijn voor ons en kunnen we een uitgestoken hand maar moeilijk weigeren...

Liefs van Dolf

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie