Lieve Luna,
Bij het stellen van een vraag, doe je eigenlijk tegelijkertijd een beroep op het Universum, de Kosmos, God.... En dat is een zuiver lijntje, zeg maar. Daarom gaat het in de eerste plaats om jouzelf en de intentie die achter je vraag ligt. De kaarten geven je inzichten die te maken hebben met jouw ontwikkeling, jouw situatie, en andere levensvragen. Als daar anderen bij betrokken zijn, zal dat ongetwijfeld naar voren komen. Maar in de mate die je nodig hebt op dat moment. Ricca legt dat heel goed en uitgebreid uit in topic Inhoudsopgave Arcana/forum, onder stukje "het stellen van een vraag bij een legging".
En ja, loslaten is niet makkelijk. Als er "iets" los te laten valt, houdt dat vaak tegelijkertijd in dat er "iets" wordt vast gehouden. Als het vasthouden van "dat iets" een lastig parket voor je gaat worden, is dat vaak hét moment om naar jezelf en je leven te kijken en daar verantwoordelijkheid voor te nemen. Wat mij altijd helpt is na te denken over wat het precies is wat ik vasthoud en waarom, dient dat mij, is het van belang? Vervolgens kun je je afvragen wat je er mee kunt, wat je dan wilt en wat je nodig hebt. Op dit soort vragen kunnen de tarotkaarten behulpzaam zijn.
Lieve groet, Julia