Auteur Topic: Zwaarden 7  (gelezen 19670 keer)

Leeuwin

• Master lid
Re:Zwaarden 7
« Reactie #15 Gepost op: januari 01, 2011, 18:35:32 pm »
Hoi Doosje,

Jij allereerst nog een heel voorspoedig 2011.

Als ik jouw Zwaarden 7 verhaal eens lees, dan zullen enkele van mijn mentale knopen ontward worden! Nou, als dat bij mij zo is dan lacht het geluk mij zeker toe. Het frappeert mij dat ik voor het tweede jaar achtereen een 7-kaart trek. Ik heb gelezen dat twee zevens geluk en genezing betekenen. Nou, dan is Zwaarden 7 een stuk minder zware kaart.

Wacht even met voor jezelf leggen tot de kaarten je weer goed gezind zijn joh! Komt allemaal goed.

Liefs van Leeuwin

Luna

• Volledig lid
  • Wat zich "Herhaald" wil "Geleerd" worden!
« Reactie #16 Gepost op: januari 03, 2011, 19:32:12 pm »
Hallo allemaal,

Interessant om deze kaart in te lezen, vooral omdat ik hem nu twee keer trek in een legging. Beetje doepie-doep hihih om op te biechten, maar ik vroeg of mijn ex nog van mij houdt :-[  (was ik gewoon benieuwd naar en ik weet ook niet of je dat echt aan de tarot kan vragen, maar goed)...
op plaats 6 van het KK kwam weer zwaarden 7. Laatst trok ik hem ook al...
nu heb ik dus heel sterk het idee dat hij met dingen bezig is. daarmee bedoel ik "zaakjes" ofzo.
Ik ga me niet teveel en zelfs helemaal niet in zijn leven meer mengen, maar toch apart dat deze kaart gewoon soms verschijnt. kan de tarot ook laten zien waar de ander mee bezig is? ik bedoel dit moet wel over hem gaan want ik ben nergens mee bezig en herken me ook totaal niet erin.
dus bij de vraag ; houd hij nog van mij , komt er eigenlijk uit; hij is met dingen bezig...

ooit trok ik voor een jongen tarot. zwaarden 7 kwam ook in de legging voor. ik weet niet meer in welke combi, maar ik vroeg intuitief aan de jongen of hij met verraad binnen vriendschap te maken had. nou hij was zo verbaasd want inderdaad hij had met verraad te maken binnen een groep vrienden. toen was zwaarden 7 dus duidelijki verraad. ja , veel is eigenlijk al gezegt hierboven. mijn gevoel erbij is ook stiekem, sneaky gedrag. ik vraag me af waarom hij er als clown uitziet/is. is een clown ook iemand die zich verstopt achter zijn uiterlijk op deze kaart. Is hij wel een clown of eerder jongleur? zijn ogen zijn gesloten, wil hij de waarheid niet onder ogen zien?
boeiende kaart, mogelijk kom ik er nog eens achter wat hij in mijn legging inhoudt. mijn ex zwijgt over alles, hij moet maar doen en laten wat hij wilt...
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2011, 19:35:16 pm door Luna »
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Julia

• Master lid
  • Omarm het leven, maar knijp het niet fijn
« Reactie #17 Gepost op: januari 04, 2011, 10:33:18 am »
Lieve Luna,

Een belangrijk onderdeel van een kaartlegging is het stellen van de vraag. Wanneer je de kaart legt en je wilt iets weten over een ander zal je m.i. niet snel een juist antwoord krijgen. Het zijn dan meestal jouw eigen gedachten over die persoon (stiekem, sneaky, "zaakjes") die je terugziet. Zwaarden 7 op positie 6 (nabije toekomst) zegt m.i. niets over je ex, maar meer over hoe jij je bezig houdt (ook al is dat in gedachten) met je ex. Positie 8 vertelt eerder iets over je omgeving.

Zoals alle andere kaarten, is ook zwaarden 7 op meerdere manieren interpreteerbaar. Het is maar net hoe je kijkt, wat je zelf kunt zien of wílt zien. Ik zie zwaarden 7, in hetgeen jij beschrijft, als "het één zeggen, maar het andere bedoelen (denken)". 

Je schrijft dat je nergens mee bezig bent en je je er niet in herkent. Maar eigenlijk ben je wel ergens mee bezig, namelijk met je ex.

Je schrijft: Je gaat niet teveel of zelfs helemaal niet in zijn leven mengen..., en ...mijn ex zwijgt over alles, hij moet maar doen en laten wat hij wilt...
Maar is het "stiekem" toch niet zo, dat de situatie met je ex je nog steeds heel veel doet en jou zodanig in beslag neemt, dat deze gedachten een loopje met je nemen?

Lieve groet, Julia

Luna

• Volledig lid
  • Wat zich "Herhaald" wil "Geleerd" worden!
« Reactie #18 Gepost op: januari 04, 2011, 16:34:05 pm »
Maar is het "stiekem" toch niet zo, dat de situatie met je ex je nog steeds heel veel doet en jou zodanig in beslag neemt, dat deze gedachten een loopje met je nemen?

Lieve Julia,

Inderdaad denk ik dat het zo is wat je schrijft. vind het nog maar moeilijk om hem na zoveel jaren los te laten. Ik zie inderdaad dat sneaky in hem omdat ik geen grip op hem kan krijgen. er kwamen nog meer kaarten uit en ik had niet zozeer voor hem gevraagd, ik vroeg alleen of hij nog gevoelens voor mij heeft.
dit kwam eruit; (wat waarschijnlijk dus ook veel over mij zegt???)

1. Pentakels 2

2. de wereld

3. matigheid

4. de TOREN ....oeii   ( ik had zelf natuurlijk de toren maanden geleden steeds in mijn leggingen, maar dan omgekeerd....)

5. Staven 4

6. zwaarden 7

7. zwaarden 10

8. pentakels Koning

9. kelken 3

10. De ZON

bedankt voor je feedback, ik herken het inderdaad wel... loslaten is ook niet super makkelijk na jarenlang een relatie en de vader van mijn dochter... toch wil ik niet mijn eigen projecties in een legging, je kan dus geen vragen stellen of een ander nog gevoelens voor je heeft, los van dat het echt over en uit is..?
liefs luna
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2011, 16:39:17 pm door Luna »
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Doesje

• Junior lid
  • **
« Reactie #19 Gepost op: januari 04, 2011, 22:33:37 pm »
Hoi Donna,

De omliggende kaarten zeggen ook meer, maar als onderwerp 'Vriendschap'...en dan de toekomstkaart kan dat ook duiden, dat de vriendschap zolang kan duren in de 'toekomst', zolang dat die persoon (wie de kaart trekt) er "eigenbelang bij heeft".
Je kan een kaart wel uitlichten maar vergeet de context niet..."het onderwerp/ de vraag"
7 staat inderdaad voor succes, zwaarden voor gedachtes, symboliek: persoon jat zwaarden en loopt ermee weg.
Uitlegd in vriendschap: Het zal goed gaan zolang die persoon 'denkt' zichzelf mee te verheerlijken, of negatief: kijken wat er te plukken valt.
Maar kan ook duiden dat diegene die de kaart trok van de andere, gedachtes 'eigen' gaat maken (overnemen) omdat diegene zelf geen eigen mening heeft. Dat kan dus ook positief zijn.
De anderen twee kaarten zeggen dus ook meer, dan kijk je wat er overheerst, zwaarden, staven, ectr.
Succes.

Julia

• Master lid
  • Omarm het leven, maar knijp het niet fijn
« Reactie #20 Gepost op: januari 05, 2011, 19:54:45 pm »
Lieve Luna,

Bij het stellen van een vraag, doe je eigenlijk tegelijkertijd een beroep op het Universum, de Kosmos, God.... En dat is een zuiver lijntje, zeg maar. Daarom gaat het in de eerste plaats om jouzelf en de intentie die achter je vraag ligt. De kaarten geven je inzichten die te maken hebben met jouw ontwikkeling, jouw situatie, en andere levensvragen. Als daar anderen bij betrokken zijn, zal dat ongetwijfeld naar voren komen. Maar in de mate die je nodig hebt op dat moment. Ricca legt dat heel goed en uitgebreid uit in topic Inhoudsopgave Arcana/forum, onder stukje "het stellen van een vraag bij een legging".

En ja, loslaten is niet makkelijk. Als er "iets" los te laten valt, houdt dat vaak tegelijkertijd in dat er "iets" wordt vast gehouden. Als het vasthouden van "dat iets" een lastig parket voor je gaat worden, is dat vaak hét moment om naar jezelf en je leven te kijken en daar verantwoordelijkheid voor te nemen. Wat mij altijd helpt is na te denken over wat het precies is wat ik vasthoud en waarom, dient dat mij, is het van belang? Vervolgens kun je je afvragen wat je er mee kunt, wat je dan wilt en wat je nodig hebt. Op dit soort vragen kunnen de tarotkaarten behulpzaam zijn.

Lieve groet, Julia

Yoze

• Nieuw lid
  • *
Re: Zwaarden 7
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2012, 00:19:32 am »
Hallo,

Sinds een paar weken lees ik met veel plezier en interesse de besprekingen van de kaarten hier. Nu heb ik zelf een vraag ove zwaarden 7.

Is er altijd een associatie met heimelijkheid bij zwaarden 7? Een interpretatie die vaak goed werkt voor mij in leggingen is dat de persoon op de kaart een lastige missie moet voltooien en daar alleen in kan slagen als hij een aantal zwaarden achterlaat. Hij kiest dus welke zwaarden hij meeneemt, en dan kiest hij die zwaarden die ervoor kunnen zorgen dat zijn missie slaagt. Andere zwaarden laat hij achter. Anders gezegd, bij zwaarden zeven kan het zijn dat je aangespoord wordt alleen die gedachten te behouden die je kunnen helpen en andere gedachtenpatronen los te laten.
Ik hoor graag wat jullie van deze imterpretatie vinden!

Groet, Yoze

Eveningstar

• Master lid
  • Ik ben vreugde! Ik ben geluk! Ik geniet!
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2012, 08:01:48 am »
Hallo Yoze,

mooi hoe je de kaart ook kan bekijken en jij ze bekijkt... .

Ik zie de man sluipend de gepikte (gestolen) zwaarden uit het tentenkamp wegsmokkelen...en aan zijn rechterknie argeloze mensen, die bestolen worden... . Het lijkt wel of ie op zijn tenen wil wegglippen... .

Je kan je dan de vraag stellen waarom maar 5 zwaarden meesmokkelen en geen 7... . Misschien was dat té trikkie?

Ik ben er wel van overtuigd, dat je bij een legging - duiding, je steeds je gevoel mag volgen. Hoe dan ook kom je dan tot een punt, dat voor de persoon, waarvoor je de kaart trekt, er een raakvlak is of aangegeven wordt.

Wat ik wel handig vind ik, is de hoeveelheid mogelijkheden, om een specifieke kaart te duiden, te vergroten. En vandaar dat ik het interessant vind, hoe jij deze kaart bekijkt.

Dank je wel voor het delen ;) .

Liefs,
Eveningstar
Het is slechts met het hart, dat je de dingen juist ziet. Wat echt belangrijk is, is onzichtbaar voor het oog.  (Antoine de Saint-Exupéry)

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #23 Gepost op: juni 24, 2012, 09:38:13 am »