Forum Index > Tarot- Arcana
DE DOOD
ninja:
Wat zal kunnen betekenen als de relatiekaart met mijn kindje is De Dood?
Vladimir:
Hier betekent dat precies niets, want daarmee wordt de objectiviteit van de symboliek van de kaarten onderbroken en wordt het in verband met de menselijke subjectiviteit gebracht. En deze kaart-draden zijn er juist om voor iederéén toegankelijk te zijn.
In het kort:
Dit is een vraag voor Het Forum, niet voor de Tarot-Arcana
luna:
kaart 13, De Dood (en wedergeboorte), staat voor transformatie, loslaten, het einde van een periode, een nieuw begin.
Bevrijding uit oude verstrikkingen, veranderingen naar buiten toe en in de buitenwereld.
Vladimir:
XIII. De Dood
No Strings Attached
Deze kaart staat voor mij vooral voor verandering. Zoals te zien is op de kaart, laat je het oude achter, om overnieuw te kunnen beginnen. Zie het als het overboord zetten van alle overbodige ballast, om door te kunnen groeien naar kaart 14.
Zonder dit loslaten is het niet mogelijk om de Matigheid van kaart 14 te kunnen beoefenen. Dit loslaten heeft op zichzelf een mooie functie: het zuivert het leven van onnodige ballast. Na kaart 12 (het inzicht), weten we wat we wel en niet meer nodig hebben om verder te groeien. En daar staat De Dood voor: het loslaten.
Het is ook het loslaten van ideeën. Alle oude ego's worden doorgelicht en beoordeeld op nuttigheid. In de eieren die aan de strings hangen, zijn allerlei poppetjes getekend, als geesten. Alsof De Dood bezig is met het zich ontdoen van alle oude geesten, die het niet meer nodig heeft. Het loslaten van oude ideeën, of nog beter wellicht, het loslaten van oude zelfbeelden..
ninja:
Dank je wel Mephisto.
Ik ben een `absolute Beginner`met de kaarten, (sinds gisteren een feestje met een meesje met kaarten, die mijn interesse enorm uitlokte). Mijn volgende stap was `Catharina´s site`waar ik tot de ontdekking over mijn dochter en ik kwam. Nu zie ik dat er veel te leren valt hier en dat alles zo complex en interessant is. Ik zie ook de leuke kant van het enge spel.
Groet Ninja
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie