Forum Index > Tarot kaart-leggingen

Keltisch Kruis met 9 grote arcana kaarten

(1/3) > >>

Mina Ma:
De vraag ging over het feit dat ik jarenlang ben gestalkt en anoniem telefonisch en mentaal lastig gevallen door iemand die achteraf tot mijn eigen kennissenkring bleek te horen. Ik heb online een Keltisch Kruis gevraagd naar de reden hiervan en kreeg het meest verbazende antwoord dat ik ooit heb gehad: maar liefst 9 van de 10 kaarten zijn grote arcana kaarten. Dat moet toch een speciale betekenis hebben. Kan iemand die verklaren? De kaarten zijn:

1.   Kracht
2.   De Magier
3.   De Hogepriesteres
4.   Staven Koning
5.   De Toren
6.   De Keizerin
7.   De Ster
8.   De Zon
9.   De Dood
10.   Gematigdheid

Veel dank!

Liefs, Mina

marianne:
hallo mina,
idd springen de  9 kaarten van de grote arcana er ook uit, kaarten die de werking van de staven koning dan ook neutraliseren...

een en ander blijkt nogal heftig te zijn en heft dan ook grote invloed op je gehad...
kaarten van de grote arcana beschrijven de uitwendige realiteit en situaties waarin we verzeild zijn geraakt...
 doel de kaart kracht....die geblokkeerd wordt door de magier...

jezelf willen versterken teboven komen, maar het is moeilijk jezelf er meester over te kunnen maken, een en ander heeft je zeer aangegrepen en bent dan ook behoorlijk van de plek geraakt uit je evenwiccht gehaald [matiging]
het speelt nog steeds je hebt je evenwicht dan ook niet kunne herkrijgen hoe hard je je best ook doet, je probeert er alle energie in te steken zegt de koning van staven, maar deze heer wordt volledig ondergesneeuw door de kaarten van de grote arcana...

in  het verleden volgde dej meer het geval dan je verstand, dit ga je nu geheel af moeten gaan breken, dus waarop je al die jaren goedgelovig op vertrouwde is in een ker weggevallen...je zult oude denkpatronen geheel achter je moeten gaan gooien [toren] en goed gaan aarden[fundament van de toren]

van onder op gaan bouwen...

je ziet jezelf als enigzins teruggetrokken, je hebt behoorlijk je neus gestoten, dit laat je anderen echter niet zien, ze zien in je een optimistisch persoon met een positieve uitstraling..

je angsten; de dood en niet in letterlijke zin, maar een en ander heeft je zo aangegrepen dat je bang bent het positieve in je vervaagd en daardoor niet meer te vinden is, je verbitterd door het leven zal moeten..

hoeft niet zo te zijn mina, kan zijn dat verbittering je hart overspeoel ngaat, maar dat moet je ergens niet willen.
het feit is daarom verder te kijken de persoon toch onder de loup te nemen, over het waarom en welke de achtergronden zijn en daarna......
oh ik durf het woord niet  te noemen...begrip en vergiffenis te kunnen schenken  :-\
maar het voorkomt dat je hard dicht gaat zitten vol boosheid en er geen liefde meer kan bereiken...

Mina Ma:
Dank Marianne voor je toelichting, je slaat een paar spijkers op hun kop. Gelukkig ben ik niet zozeer verbitterd geraakt door de gebeurtenissen alswel erg onzeker over mijn eigen inschattingsvermogen. Ik zie de persoon die dit gedaan heeft nu als een ziek en incompetent mens waar hijzelf niets aan kan doen, maar ik ben mezelf hierdoor gaan zien als erg naief en vraag me bovendien af wat mijn aantrekkingskracht is voor een dergelijke persoonlijkheid. Ik weet wel zeker dat ik geen verkeerde verwachtingen gewekt kan hebben. Dat de persoon die toch (gehad) blijkt te hebben, heeft uitsluitend te maken met zijn eigen onrealistische wishful thinking. Maar hoe kan je zoiets voorkomen? Al doende leert men...?

Liefs en dank, Mina

Mina Ma:
Nogmaals een reactie op de uitleg van Marianne. Ik heb een keltisch kruis gelegd over mijn huidige gevoel omtrent de kwelgeest.

De kaarten zijn:

1.   zwaarden page
2.   zwaarden zeven
3.   De Toren
4.   De Maan
5.   staven drie
6.   pentakels page
7.   pentakels koningin
8.   zwaarden acht
9.   zwaarden twee
10.   kelken page

De heftige Toren komt hier weer terug, maar nu als oorzaak van de vraag. Zoals ik het begrijp, is de situatie waar het om gaat een conflictsituatie, veroorzaakt door de onbetrouwbare figuur in de zwaarden zeven.

De voor mij negatieve gevolgen blijken dan uit de zwaarden acht en de zwaarden twee, nog steeds angst voor bevrijding en voor positief gevoel.

Maar de uitkomsten staven drie: een hoger niveau bereiken, en vooral de uitkomst kelken page, lijken toch een ontwikkeling aan te geven in een meer positieve richting.

Als iemand hier commentaar/correcties op heeft, heel graag!

marianne:
 we kijken dan vaak welke kaarten eruit springen....
hier de toren  [verleden] wordt gevolg door de maan, de schok of ramp hierin deze zaak, wordt opgevolgt door onzekerheden omtrent zichzelf...
gezien de andere kaarten kan dit ook gaan over zelfmisleiding hierbij...
zorg dat je daar dan niet in tercht gaat komen mina, te veel zwaarden en ook pentakels tekenen deze legging...
pages geven aan dat je in een veranderingfase zit, uitgaande vanut de situatie wil je ook met het zwaard gaan heffen, maar je weet niet uit de wolken te kunnen komen...
dus vooral eerst duidelijk scheppen over deze zaak, ook duidelijkheid hierover aan hem vragen...
dan kun je ook daadwerkelijke stappen ondernemen omdat je het ook goedi nkaart kunt brengen...

de staven 3 dus wat er in de nabije toekomst je staat te wachten...alvasrt je scheepjes vooruit sturen, ben hem voor....
je angsten uiten zich toch via de zwaarden 2......terug trekken vanwege onduidlijkheden[blindddoek]

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie