Zwaarden 9 en De Weg 
de zwaarden 10 wijzen op zelfmedelijden, de zwaarden 9 niet...
de zwaarden 9 is eigenlijk een zwaardere kaart als de zwaarden 10...
bij de zwaarden 10 is nog ligt aan de horizon, bij de zwaarden 9 worden we zelf het slachtoffer van dingen die van buitenaf komen en waar we zelf geen vat op hebben...
je bent onderweg geeft de weg aan, er komt nog een hoop op je af EDA...wen er maar vast aan...
je komt tot heel wat nieuwe bevindingen....
Als puber, waar je voor je toekomst belangrijke beslissingen dient te nemen, was ik vastbesloten heroinehoeren uit de shit te helpen. Ik vond hun situatie meer dan onrechtvaardig. Dit is er echter nooit van gekomen, maar terugkijkend op mijn leven en de relaties daarin, kan ik wel zeggen dat ik een voorkeur blijk te hebben voor "slachtoffers".
De moeder van mijn dochter was op een dag in het huis van haar moeder in A'dam, zou daar overnachten, belde me of ik het bezwaarlijk zou vinden als een vriend van haar bij haar zou blijven slapen, want hij had de trein naar Maastricht gemist ( ik hoefde niet bang te zijn dat er "iets" zou gebeuren.. ). 9 Maanden later werd onze mooie dochter geboren en weer iets later kwam de aap uit de mouw. Ik besloot toch door te gaan met haar, wilde ons gezin en relatie toch zo mooi mogelijk. Wat heb ik een moeite gehad bij de benadering van mijn dochter, om de gedachten " ben jij mijn kind eigenlijk wel?" van me af te zetten. Nu hebben we een hechte band.
En NOG steeds maak ik me druk om mijn ex en wil ik nog graag dat het haar goed gaat, ook al fladdert ze alle kanten op.
Dialoog onmogelijk. Wel wenselijk i.v.m. ONZE dochter.
Hier dient zich duidelijk een keuze aan, niet?
Ik moet het " zorgen voor" laten en mijzelf weer op de rails zetten.
Heb me middels 3 rechtszaken ietsje terug geknokt en weer contact met mijn dochter. Valse aangiften zijn geseponeerd. Er is me een bak modder over me uitgestort. Vooral leugens en rechters nemen dat aan voor waar en beslissen derhalve niet ten faveure van het contact vader-kind.
Ik heb veel gehuild, diep gejankt, vanuit mijn tenen en nog komt het soms weer omhoog.
Maar ik moet door en " de weg " is een duidelijk signaal dat het tijd is te stoppen met treuren, me zorgen maken over mijn kind en te kiezen voor mijn leven. Er zijn nog genoeg wetten en regels waar ik mee te maken heb en krijg en ik zal me er tussendoor moeten laveren, om mijn leven terug op de bouwen. DAT vraagt alle aandacht en beter kan ik dus mijn focus weghalen bij die zaken waar mijn invloed weinig zoden aan de dijk zet. Deze keuze heb ik te maken, anders ga ik nog verder ten onder. ( In spiritueel opzicht groei ik wel wat, ik heb een groot stuk rust herwonnen, voel me sterker, maar er zijn nog taken genoeg, welke aandacht behoeven... )
Treffende combi dus voor vandaag. Oef...