< Off Topic >Misschien een gekke vraag, alsnog hoe bekostig jij deze site?
Ik vraag mij dat af omdat wij met zijn allen erg blij.zijn en dankbaar zijn om catharinaweb
Ik denk ook dat iedereen met liefde om deze site 1euro per maand automatisch zou willen overmaken.
Ik hoop nu niet dat ik iets gek schrijf.......jij maakt ons zoveel mogelijk en op basis van vrijwilligheid zou ik dqt graag willen doen.
Liefs
Lieve Be Lieve,
Dat is gelukkig niet meer nodig. Deze site bedruipt de laatste 5 a 6 jaren inmiddels zichzelf mbv van bijv de reclame-inkomsten van Google e.d.. In de beginjaren, toen CatharinaWeb nog zo'n beetje de enige site was met zoveel info over deze onderwerpen, en ook de traffic (bandbreedte) nog heel erg duur was, heb ik meerdere malen op het punt gestaan de site uit de lucht te halen, omdat ik het simpelweg niet bekostigen kon. Maar ik wilde het zo graag juist wel in stand houden omdat zoveel mensen zo blij leken te zijn met deze website, en dan was er wonderwel steeds weer iemand in mijn directe omgeving die financieel bij wilde springen omdat hij/zij niet wilde dat CatharinaWeb zou verdwijnen. Als ik terugkijk dan vind ik het echt een wondertje hoor, hoe deze website steeds weer gered werd van de ondergang

En nu hebben we zelfs een eigen server kunnen huren! Dat had ik echt nooit gedacht. Ik weet dat er nog steeds mensen zijn die vinden dat alles gratis moet zijn, maar dat kan gewoon niet (tenzij je rijk bent geboren). Doordat er geld binnenkomt van de Google advertenties en van de betaalhoroscopen e.d. waar we een percentage van krijgen, is er nu ook ruimte om alle gratis content te blijven onderhouden en uit te breiden. Dus ik denk dat we inmiddels een mooie mix hebben weten te vinden, want dat is wel wat ik nog steeds belangrijk en vooral ook leuk vind, dat er ook voldoende interessant aanbod blijft waar niet voor betaald hoeft te worden. En als er mensen langs komen die niet uit zijn op hun kennis verdiepen, maar alleen op de snelle kant-en-klare horoscoop of kaartlegging waar ze ook wel iets voor willen betalen, dan vind ik dat prima, want op die manier komt er ook weer ruimte voor de wel gratis content.
Liefs van Carla
PS En als je bijv toevallig toch een (tarot)boek of zoiets aan wilt schaffen bij Bol.com, en je doet dat via CatharinaWeb, dan help je ook al mee om de site in de lucht te houden. Het boek wordt er voor de koper niet duurder van, maar wij krijgen daar ook een heel klein percentage van als je van deze website bent gekomen.
< End Off Topic >