Forum Index > Dromen
Wolfskleuren en blauwe adelaar-tattoos
Carla:
Ook van mij een Heel Hartelijk Welkom terug :-*
Happyme:
Carla en Ricca, dank jullie wel :)
Kus
Ricca:
Ik had nog één vervolg beloofd, maar het worden er minstens twee. ;D Misschien zelfs meer, want er zijn nog enkele vervolgdromen die ik niet onbesproken wil laten.
De eerste is een droom die ik bijna vergeten was, maar me op een middag toch plotseling herinnerde. In die droom was ik in gesprek met Angelique Krüger (verslaggeefster bij tv-Gelderland). We spraken over liedjes of over het songfestival (?) en we spraken in het engels... Angelique was gekleed in een vlot jurkje van zilverachtige stof... De naam Angelique + engels (engelen) + zilverachtige stof... Hoeveel hints heeft een dromer nodig? ;D De twee bezoekers in de oorspronkelijke droom zijn dus tóch engelen. Pink zei het al:
--- Citaat van: Pink ---Zilver is engelen-energie
--- Einde van citaat ---
Als gezanten van de Vader ligt het ook meer voor de hand dat het engelen zijn i.p.v. gidsen. En natuurlijk kunnen engelen hun vleugels ook gewoon thuislaten, ze kunnen elke verschijningsvorm kiezen die ze maar willen (zelfs mannelijk en vrouwelijk, hoewel ze geen van beide zijn).
Lana zag trouwens wél het beeld van een vleugel in allerlei tinten blauw met zilver die over mijn lichaam gewapperd werd... de trilling van liefde overbrengend...
Over liedjes gesproken... In het woord ABBA (Vader) zijn AB en BA gespiegeld. De A en de B horen bij elkaar. Toen The Eagle destijds uitkwam was het de B-kant van een single. Op de A-kant stond het liedje Thank you for the music, een ode aan de muziek die in staat is het hart rechtstreeks te raken. Net als de muziek (het gezang) in mijn droom.
Juul maakte me ook nog attent op het album Jonathan Livingston Seagull van Neil Diamond, met nummers als Dear Father, Sky Bird en Flight Of The Gull. Hoe toepasselijk en hoe kón ik het vergeten? Dank je Juul!
Dear Father,
We dream,
we dream,
we dream,
While we may..
Who are we to need
We need,
we need,
While we waite
Dear Father
We dream,
we dream,
while we waite...
In een andere zeer korte vervolgdroom legde mijn vader enkele tomaten uit mijn tuin op tafel voor me neer. Ik zie het als een bevestiging van deze eerder genoemde regels: "En toch zijn Zijn gaven met hem meegekomen. Hij heeft ze aan jouw voeten gelegd" (op tafel in dit geval). In werkelijkheid heb ik geen tomatenplanten in mijn tuin, dus die tomaten waren wel een verrassing, maar toch had het iets heel vertrouwds, want vroeger, in mijn jeugd, kwam mijn vader vaak met tomaten en andere zelfgekweekte zaligheden aanzetten die hij dan glunderend op tafel deponeerde. :)
Tomaten + rood + voeten = helemaal aarde... De aarde die door de adelaar verbonden is met het Al.
De geschenken van de Vader zijn mijn voeding. Het zijn de vruchten die groeien in de tuin van mijn droom. Het hart van het weten ligt verborgen in de geschenken van de Vader, diep in mijn wezen. Ze zijn mijn overvloed en mijn dagelijks brood. En ze groeien als ze worden genuttigd...
Enkele dagen later werd ik wakker met een liedje in mijn hoofd, een liedje waarvan ik de hele dag de beginregels bleef zingen. Het was Save all your kisses for me van de Brotherhood of Man (net als Abba winnaars van het Songfestival). Ik had me nooit in de tekst verdiept, en had geen idee waar het liedje eigenlijk over ging. Nou, in de allerlaatste regel blijkt dat het gaat over een vader die 's morgens met de grootste moeite afscheid neemt van zijn 3-jarig dochtertje en haar belooft om 's avonds na het werk terug te komen. Vaderliefde... :)
Though it hurts to go away it's impossible to stay
but there's one thing I must say before I go
I love you, you know
I'll be thinking of you in most ev'rything I do
Now the time is moving on and I really should be gone
but you keep me hanging on for one more smile
I love you all the while
with your cute little way will you promise that you save your
kisses for me, save all your kisses for me
bye bye, baby, bye bye, don't cry, honey, don't cry
gonna walk out the door but i'll soon be back for more
so long, honey, so long, hang on, baby, hang on
don't you dare me to stay cause you know I'll have to say
that i've got to work each day and that's why I go away
but I count the seconds till I'm home with you
I love you it's true
you're so cute honey gee won't you save them up for me your
gonna walk out the door but I'll soon be back for more
so long, honey, so long, hang on, baby, hang on
don't you dare me to stay cause you know I'll have to save your
won't you save them for me even though you're only three
:)
Ik denk meteen aan die mooie zuil van de Keizer in de tarottuin:
Vaderliefde volgens Niki
Wordt vervolgd...
Happyme:
Lieve Ricca,
Heel aandoenlijk om te lezen, ervaar je als volwassen, nu zag ik eigenlijk voor het eerst het meisje in jou. :D
Zie er naar uit, een vervolg.
Veel liefs,
Dansje
Ricca:
Ja, dat meisje is er nog altijd, dat 's morgens door de spijlen van het kinderbedje keek en enthousiast aankondigde: "Hier is het meisje weer!" (nog niet wetend dat ik tijdens mijn nachtelijke reizen gewoon in mijn bedje had gelegen ;D).
Liefs...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie