Forum Index > Dromen
Wolfskleuren en blauwe adelaar-tattoos
Ricca:
Lieve Allemaal,
Ik heb weer een droom gehad die ik in verband breng met de kaart die Pink zo lief was voor mij te trekken.
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,3968.msg52912.html#msg52912
Eerder had ik al deze droom:
--- Citaat ---Vannacht werd ik wakker en stond op om naar de badkamer te gaan. Door het raam van de badkamer zag ik de maan en terwijl ik even naar de maan bleef kijken, hoorde ik in de stilte van de nacht heel duidelijk beneden in huis een gekrabbel aan de deur. Verbaasd dacht ik: "De wolven?"
Toen werd ik écht wakker, gewoon in bed liggend.
--- Einde van citaat ---
En in een andere droom hoorde ik op een gegeven moment een gesnuif achter een sleutelgat en dacht opnieuw: "De wolven?"
Nu droomde ik het volgende:
Ik kijk uit het keukenraam en zie dat mijn (overleden) vader in mijn tuin aan het tuinieren is. Dat deed hij altijd graag, tuinieren. Het is trouwens zomer in de droom - of in ieder geval geen winter. Ik ben niet verbaasd hem te zien (de laatste tijd zie ik hem vaker in mijn dromen) en besluit om snel via de woonkamer en de tuindeur naar buiten te lopen om hem te begroeten.
In de woonkamer staan tot mijn verrassing twee onbekende mensen, een man en een vrouw, blijkbaar door de openstaande tuindeur binnengekomen. Ze zijn beide gekleed in een prachtig glanzend, zilvergrijs gewaad. "Wolfskleuren", denk ik meteen. Ik vraag hen wie zij zijn, maar ze geven geen antwoord. Ondertussen zie ik dat mijn vader niet meer in de tuin is.
Even later ben ik in de badkamer (alweer :) ) en als ik me uitkleed, zie ik in de spiegel dat ik een tatto van een adelaar op mijn borst heb. De kop van de adelaar rust op mijn keel, zijn vleugels waaieren om mijn schouders en zijn poten rusten ergens op mijn maag. De tattoo is geheel blauw, niet lichtblauw en ook niet donkerblauw, maar een kleur ertussenin. Lapisblauw zou ik het noemen. Ik vind de tattoo noch mooi noch lelijk, heb er eigenlijk geen mening over - ik constateer alleen maar dat hij er zit.
Dan ontdek ik op mijn rug nóg een tattoo, óók een blauwe adelaar, identiek aan die op mijn borst en op dezelfde hoogte. Een soort sandwich van adelaars dus. ::)
Ik weet dat de tattoos met het tweetal in de woonkamer te maken hebben. Dat zij ze gezet hebben, maar daar heb ik geen herinnering aan. Even bevangt me wel een soort gêne: zij moeten mij dus uitgekleed hebben om de tattoos te kunnen zetten... Ik besluit om naar beneden te gaan en om opheldering te vragen, maar eenmaal beneden ben ik mijn vraag vergeten...
Het zwijgzame tweetal gebaart me vriendelijk om op de bank te gaan zitten en dan beginnen ze een lied voor mij te zingen... in een vreemde taal die ik niet versta... Het lied klinkt prachtig, een beetje nasaal en ik voel mijn vingers meetrillen met de klanken. En plotseling merk ik dat ik ergens... heel diep van binnen... toch enkele woorden versta. Ik kan niet opschrijven hoe de woorden klinken, maar ze voelen als: sympathie... altijd al liefgehad... zilverzichtbaar... deuren die openstaan (de tuindeur staat nog steeds open)... gidsen die klaarstaan...
O ja, terwijl ze zingen, zit de vrouw op een stoel en de man staat naast haar. En na afloop van het lied hoor ik vogels (mee)zingen in de tuin.
De droom leek zó echt, dat ik na het ontwaken eerst maar even gecheckt heb of ik echt geen tatouages had. En daarna was ik in de wolken met de droom. :)
Liefs van Ricca
Pink:
Goedemorgen Ricca,
Als ik naar buiten kijk zie ik een zilvergrijze natuur in ruste. Bij het lezen van jouw droom voel ik dezelfde natuurwijsheid.
Wat een mooi beeld. Ik ga ervan genieten en deel mijn gevoel graag later.
Pink
Happyme:
Ricca,
Ben blij dat jij jouw droom met ons deelt. Heb ik het gevoel dat ik ook iets voor je doen kan. Kijk dus ook even naar wat ik lees in jouw droom, ben benieuwd naar de vertaling.
Veel liefs,
Happy
Happyme:
Ik moet zeggen dat ik geniet van het beeld van de vogel. Wat ik zo grappig vind is dat je het idee hebt dat zij jou hebben uitgekleed om de tattoo te zetten. Maar dat is volgens mij niet zo, daarom zie je het ook in de spiegel. De vogel is van binnenuit en schijnt nu naar buiten. Vast met behulp van hun aanwezigheid….. ik vind het een mooie droom en beleef er nu al plezier aan.
Kom nog wel een uitgebreide vertaling.
Veel liefs,
Happy
Pink:
Hallo Ricca,
Je drrom krijgt vorm voor me. Eén vraagje. Als ik goed heb ben jij een weegschaal en speelt het element lucht een grote rol. Klopt dat?
Pink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie