Auteur Topic: dagkaart en blindevlek legging 2012  (gelezen 13299 keer)

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
Re: dagkaart en blindevlek legging 2012
« Reactie #15 Gepost op: februari 02, 2012, 13:43:06 pm »
 Kaart 1 - De kwestie (midden) 
Kaart : 4 - Uitstel (Wolken)
Uitleg : De vrouw op dit plaatje woont in een grijs landschap, vol onwerkelijke, gestyleerde wolken.

Door het raam ziet ze licht en levendige kleuren en hoewel ze graag het raam uit wil - zoals we aan de regenboog kleuren die op haar kleding verschijnen kunnen zien komt ze daar nog niet toe.

Er spelen nog te veel vragen door haar hoofd die beginnen met 'stel dat?'

Morgen komt nooit, zegt men, maar hoe vaak het ook gezegd wordt, de meesten van ons vergeten meestal hoe waar dit is.

Eigenlijk is het enige resultaat van dingen uitstellen een mat, gedeprimeerd gevoel van onvoldaanheid, het gevoel dat we vandaag 'vastzaten'.

Na de opluchting en euforie die je voelt als je al je twijfels die je ervan weerhielden nu te handelen, eenmaal opzijzet, ga je je afvragen waarom je toch zo lang gewacht hebt.

Uitstel is gewoon stom.
Morgen moet je ook beslissen, dus waarom niet vandaag?

En denk je dat je morgen wijzer zult zijn dan vandaag?

Denk je dat je morgen kwieker zult zijn dan vandaag?

Denk je dat je morgen jonger zult zijn dan vandaag, frisser dan vandaag?

Morgen ben je ouder, heb je minder lef; morgen heb je meer ervaring, ben je doortrapter;

morgen komt de dood dichterbij - je zult gaan weifelen en nog banger zijn.

Stel nooit iets uit tot morgen. En wie weet?

Misschien komt morgen wel of misschien komt morgen niet.

Als je moet beslissen, moet je nu meteen beslissen.

Tandarts Vogel was klaar met de controle van een mooie jonge patiënte. 'Juffrouw Baseman', zei hij,

'ik ben bang dat ik uw verstandskiezen zal moeten trekken!''

0 jee!' riep het meisje verschrikt. 'Ik krijg nog liever een kind!''

U moet wel weten wat u wilt,' zei de tandarts, 'dan kan ik de stoel in de juiste stand zetten.'Weet wat je wilt.

Blijf niet eindeloos uitstellen.

osho gevonden door klapreuzke

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #16 Gepost op: februari 02, 2012, 21:04:50 pm »
ee va mien grotste foute woor dat ich gee nee kos zikken

dat is mich zeer kolik genomme en de kommende daag goon ich dat oet wirken

ich hoop een bietje er mit geholpete were want dat is ee groet probeem geweest

doel van de ridder pentagrammen woor natuurlijk dat ich hem waardeerde

taak van de zegewagen hij wol geeerd were

de gematigdheid hee dacht alleen mer aan wat he zelf wou in het eren en vroog mich
of dat get vuur mich woor  ich op zach jo dat zou inderdaad get vuur mich zin ;D

klapreuzke 8)

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #17 Gepost op: februari 03, 2012, 09:45:24 am »
ee va mien grotste foute woor dat ich gee nee kos zikken

dat is mich zeer kolik genomme en de kommende daag goon ich dat oet wirken

ich hoop een bietje er mit geholpete were want dat is ee groet probeem geweest

doel van de ridder pentagrammen woor natuurlijk dat ich hem waardeerde

taak van de zegewagen hij wol geeerd were

de gematigdheid hee dacht alleen mer aan wat he zelf wou in het eren en vroog mich
of dat get vuur mich woor  ich op zach jo dat zou inderdaad get vuur mich zin ;D

klapreuzke 8)

8 klapreuskes....
geen nee kunnen zeggen, maar het hele lichaam blijft schreeuwen...
nee zeggen, makkelijk zat kkun je zeggen, maar het gaat  er allemaal om wat het teweeg bij je zelf brengt, kun je de confrontaite aan, ben je sterk genoeg om je te kunnen verweren, kun je het schuldgevoel een plek geven of liever gezegt elimineren....
het is je grootste probleem geweest en blijft het ook, er kunnen heel was assertiviteits cursussen aan gespendeert worden, maar je zult er zelf mee aan de slag  moeten gaan, iedere dag komt het weer op je pad, of het nu tegen de hond of de kat is, de buurman of de politie-man....
er zijn tal van moeilijkheidsgraden.....maar niet een is er makkelijk....

de pentakels ridder geeft aan dat je je eigen stabiliteit nog niet onder controlle hebt zoals de koning, je bent daarin te makkelijk te overreden, anderen weten dat ook en maken daar gemakkelijk misbruik van...
de taak van de zegewagen even eens laat hier matiging ook zien dat je tegengestelde krachten in je moet zien te bundelen..
emotie en verstand kunnen je 2 richtingen doen uitgaan.....

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #18 Gepost op: februari 03, 2012, 12:57:22 pm »

dagkaart de duivel 8)

Om terug te komen op jouw vraag over de Duivel: het Tarot-deck is dus geen religieus instrument maar draagt wel de symboliek, die in diverse religies gebruikt is om een bepaalde situatie tot uitdrukking te brengen. De Duivel van het Tarot-deck is ook geen puur negatieve kaart, maar is wel nodig om de dualiteit van het leven te kunnen weergeven: zonder zwart is er geen wit, zonder kwaad is er geen goed. En zo valt de Duivel dus in situaties waarin mensen iets als "lastig" of "beperkend" ervaren en vaak in situaties wanneer ergens "te ... " voorgezet kan worden; wanneer de balans door dreigt te slaan naar een uiterste.

deze tekst staat in de grote arcana HappyBeingDolf

de blinde vlek legging hier bij is ..........

bewust~zwaarden drie
de onverziene gevolgen van het verdriet hebben vele wonden gemaakt die slow zullen genezen 8)

onbewust~de kluizenaar

Zijn grijze mantel (wijsheid) is van achteren recht afgekapt. Dit is het teken dat hij een streep onder het verleden, dat achter hem ligt, getrokken heeft. Hij heeft een kap over zijn gezicht, waarmee hij zeggen wil: "Kijk vooruit; omkijken heeft geen enkele zin!"
HappyBeingDolf

schaduw~staven vijf

de afhankelijkheid van uit het verleden bracht tegenslag na tegenslag omdat wij ons zelf bedriegen
door gewoon te zeggen dat kan ik niet dat moet jij voor mij doen het is natuurlijk moeilijk om nee te ???....

de blinde vlek
pentagrammen 9

in de afhankelijkheid je succes erkennen omdat we matrialitisch bezig zijn geweest bedrogen we
de ander om dat te verkrijgen waar we onze zinnen hebben gezet en we het schuld gevoel hebben
geelimineerd.......... :-X

klapreuzke

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #19 Gepost op: februari 03, 2012, 13:26:07 pm »
de toren anders gezien wel is deze spectaculaire het is alleen de vraag of het de toren is waar we gevangen zitten in de illusie

http://www.youtube.com/watch_popup?v=XVTga6GmbGw&vq=medium#t=74

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2012, 04:09:32 am »

bewust ~de dingen strijdvaardig aangaan in een discussie kunnen we cynisch zijn zegt de zwaarden koning

onbewust~ spelen de oude rollen door ons hoofd het zijn hele muizen nesten geworden waar blijft die
                   gouden tijd dat deze rol nog van belang was zwaarden 6 zegt de moeder rol is in de rouw

schaduw~de energie van zelfverwezenlijking maakt een verwijzing naar de concentratie van de magiër
                 is het de onmacht van de moeder figuur die maakt dat we ons schuldig voelen als de rol niet meer
                 hoeft gespeeld worden we dan nooit wijs in ons zijn nu we de tijd aan onszelf hebben

blinde vlak~ de motivatie kan ontbreken als we de risico's voor lief nemen als we deze rol achter ons laten

dagkaart Het Oordeel wordt vaak met straf en daardoor met angst geassocieerd, maar de hier weergegeven kaart symboliseert de verlossing en bevrijding van datgene wat ons eerder gevangen hield. Daardoor heeft deze kaart een bijzonder gunstige betekenis en staat voor de beslissende stap naar zelfverwerkelijking.

~klapreuzke

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2012, 11:32:19 am »
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2012, 11:59:02 am door klaproos1945 »

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #22 Gepost op: februari 05, 2012, 08:51:30 am »
de dagkaart  staven vier~vandaag word de 65 ste verjaardag van mijn broer gevierd ;)

bewust~de hierofant heeft zijn talente ontdekt en herkent in zijn loyaliteit  :)

onbewust`~ pentagrammen 3 in de zelfvewerking zit de erkenning die zich met succes heeft ontplooit

schaduw~bekers twee in een relatie waar men verliefd is op zijn partner

blinde vlek~ het is een goedmoedig persoon die pentagrammen koning

kklapreuzke

marianne

• Master lid
« Reactie #23 Gepost op: februari 05, 2012, 09:42:00 am »
de dagkaart  staven vier~vandaag word de 65 ste verjaardag van mijn broer gevierd ;)

bewust~de hierofant heeft zijn talente ontdekt en herkent in zijn loyaliteit  :)

onbewust`~ pentagrammen 3 in de zelfvewerking zit de erkenning die zich met succes heeft ontplooit

schaduw~bekers twee in een relatie waar men verliefd is op zijn partner

blinde vlek~ het is een goedmoedig persoon die pentagrammen koning

kklapreuzke

in de hoge priester laat je je religie zien, je geloof waar je je aan vasthoudt, maar ook anderen zien dat jij je daar aan vast houdt en evenwicht hierin mag vinden...
de onbewuste processen die gaande zijn.......hier worden talenten niet gebruikt.....je hebt meer in je mars dan je laat zien, je blijft dit onderdrukken.
de schaduw; je weet van jezelf dat zowel je mannelije kant als je vrouwelijke kant n evenwicht zijn, maar je laat zit niet geheel zien...
de blinde vlek...en daar zit nu net die rust.....

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #24 Gepost op: februari 05, 2012, 10:27:01 am »
de hogepriester laat mij zien dat het onderdrukken van mijn talenten nog een rol speelt
wat is toch die rust die ik zien terwijl eigenlijk de creativiteit wilt bruisen en wilt los komen

het word me steeds meer bewust dat er meer is dan alleen het moeder zijn hier zit een rol in
die mij eigenlijk van kind af aan inmijn schoot is geworpen en die volledig is ontplooit nu ik bezig
ben met de moeder rol is het nog een kans om deze loste laten en mijn eigen ontplooiing in werking

gaan zetten als de moeder rol gaat beseffen dat deze is voltooid een nieuw evenwicht vinden
is van belang voor het geen wat er nog verborgen zit en zich nog wilt laten zien en tot ontplooiing
kan worden gebracht dinsdag word er weer geschilderd  ik ben benieuwd of de uiting van het onderbewuste

me nog in de weg zal staan en de onderdrukking nog eenrol zal spelen het doek is geduldig

klaproosje :D

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #25 Gepost op: februari 06, 2012, 10:20:58 am »
de dagkaart zwaarden 7

Wetende dat je dat kunt, is het niet moeilijk meer om meer spiritualiteit te beleven en de last van anderen te dragen. Mensen die nog niet begrijpen dat het puur persoonlijke een universeel gegeven is. Mensen die denken dat ze die hele berg moeten beklimmen om te begrijpen dat dat helemaal niet hoeft....Vladimir

bewust
 Het thema van Pentakels 3 is werk en dit kan zowel letterlijk opgevat worden als symbolisch voor spirituele ontwikkeling. Deze betekenissen sluiten elkaar niet uit: werk waar je goed in bent en wat je met plezier en toewijding doet, is een voertuig voor je innerlijke ontwikkeling. Terwijl op alle andere pentakelskaarten de pentakels geel zijn, zijn ze hier kleurloos (grijs) afgebeeld. Dit geeft aan dat er iets in wording is. Het getal drie wijst op groei, ontwikkeling en creativiteit

onbewust

De dieprode, bijna bordeauxrode mantel van de Keizer staat voor uiterlijke (wereldlijke) macht en autoriteit. Om het machtige rood van de Keizer kun je niet heen. Het is het diepste rood uit het deck (althans uit mijn RW-deck in pocketformaat, de afgebeelde kaart komt uit dat deck), bloedstollend rood... bloedstollend mooi... rood dat inslaat als een bom. Een Keizer in een tomaatrode mantel zou beslist minder indruk maken...

Alle kleuren rood die naar paars neigen (karmijnrood, wijnrood enz.) zijn i.h.a. positiever dan de roden die naar oranje neigen (scharlaken e.d.), omdat in de laatste sneller irritaties meespelen en wantrouwen, angst, jaloezie of zelfs geweld de overhand kunnen krijgen. Een mooie kleur rood heeft ook de mantel van de Keizer in de Arcus Arcanum Tarot:..........Ricca

schaduw
Omdat Pentakels door het element Aarde beheerst worden, zullen de meeste interpretaties inderdaad neigen naar het tastbare; werk en het slijk der aarde  geld.

Maar de betekenis is wel degelijk ook op persoonlijke relaties te betrekken. De 6 pentakels aan de boom kun je dan zien als de mijlpalen die je tot nu toe daarbinnen hebt bereikt. De toegevoegde waarde die je aan de positieve zijde hieruit hebt mogen ervaren en aan de keerzijde de lessen die je wellicht door schade en schande hebt moeten leren...........HappyBeingDolf

blinde vlek bekers aas

De boodschap die deze kaart geeft is dat dit vakantieoord met het zwembad niet je uiteindelijke bestemming is. De reis is nog niet voorbij, zoals de witte vogel die de oneindige ruimte in vliegt je wil laten zien. Je zelfgenoegzaamheid komt misschien voort uit een gevoel dat je werkelijk iets hebt gepresteerd, maar nu is het tijd om verder te trekken. Hoe zacht je pantoffels ook zijn, hoe lekker de piña colada ook smaakt, er wachten je nog oneindige verten om te verkennen. Als je lui bent, geeft dat een negatief gevoel: je hebt gewoon geen energie, je voelt je mat; je voelt je slaperig, je voelt je doods. Als je in een staat van niet-doen bent, ben je vol energie - dat is een heel positief gevoel. Je zit vol energie, je stroomt ervan over. Je straalt, je bruist, je vibreert. Je bent niet slaperig, je bent volkomen alert. Je bent niet dood - je bent springlevend...De kans bestaat dat het denken je voor de gek houdt: het kan redeneren dat luiheid hetzelfde is als niet-doen. Het kan zeggen: 'Ik ben een zenmeester geworden', of: 'Ik geloof in de tao' maar een ander houd je niet voor de gek. je houdt alleen jezelf voor de gek. Wees dus op je hoede..... oshozen

klaproosje

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #26 Gepost op: februari 06, 2012, 11:01:37 am »

Betekenis : Kaart 3 - Invloed van buitenaf waarvan je je bewust bent (rechts) 
Kaart : V - Niet-ietsheid

Uitleg : Als je 'in een gat' zit, kan dat verwarrend en zelfs angstaanjagend zijn.

Geen enkele houvast, geen gevoel van richting, niet het flauwste benul welke keuzes en mogelijkheden je eventueel te wachten staan.

Maar het was juist deze staat van zuiver potentieel waaruit het universum is voortgekomen. Het enige dat je nu kunt doen is ontspannen in deze niet-ietsheid... je laten vallen in deze stilte tussen de woorden... deze pauze tussen de uitademing en de inademing gadeslaan.

En koester elk leeg ogenblik van deze ervaring. De geboorte van iets heiligs is nabij.Boeddha heeft een woord gekozen met een enorm potentieel:shunyata.

De vertaling, het equivalent,'nietsheid', is lang niet zo'n prachtig woord. Daarom wil ik er 'niet-ietsheid van maken, want het niets is niet zomaar niets, het is alles.

Het pulseert van de mogelijkheden. Het is een potentieel, een zuiver potentieel.

Het heeft zich nog niet geopenbaard, maar alles ligt erin besloten. 

Aan het begin staat de natuur, aan het einde staat de natuur - waarom maak jij je dan zo druk halverwege?

Waarom maak jij je halverwege zoveel zorgen, zo ongerust, ben je zo ambitieus - waarom drijf je jezelf tot wanhoop?

De hele reis gaat van nietsheid tot nietsheid.

oshozen

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #27 Gepost op: februari 06, 2012, 13:08:38 pm »
goede morgen

doel~staven 4 ~roede 

taak~geliefde`~ brief 

kans~de duivel~slang 

klaproosje

--------------------------------------------------------------------------------

het doel is hier leven op je eigen krachtplek, heel veel energie willen hebben, op deze kaart zie je dat de staven enorm lang zijn en de figuren klein, je hebt je heel lang klein gevoeld, niets betekend....
je taak is hier om een beslissing te maken.....en wel een krachtige beslissing, een vuist maken zelfs, en met die vuist op een tafel gaan slaan..., jezelf losmaken uit je eigen neerwaarste doemdenken....

ga eens voor de spiegel staan en kijk nu niet eens naar de punten die je niet mooi vindt aan jezelf...kijk naarwat je wel mooi vindt aanjezelf???!!!! 
--------------------------------------------------------------------------------

klaproos1945

nacht in blauw

Verander als ik voor mijn spiegel sta heb ik niet het gevoel dat er met de vuist op tafel zal worden geslagen
het voelt als deverleiding aan om macht te gebruiken om mijn zin te krijgen.......

dit is niet de energie van mijn eigen kracht plek.... van waar uit de beslisingen vloeien
juist dit kleine gevoel is belangrijk in de natuur van de naturen
zo van wie het kleine eert......... zal in het grote geheel mogen blijven

het is een wonder dat er ook kleine dingen bestaan die ons gelukkig maken

klaproosje

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
« Reactie #28 Gepost op: februari 07, 2012, 10:34:08 am »

bewust gaat de keizer zijn vaardigheden laten zien en verwezelijken

onbewust heef zij de luxe van pentagrammen negen het materiële geluk

schaduw een hartstochtelijke ontmoeting maakt vandaag de dag goed bekers 2

blinde vlek zwaarden koningin of deze vrouw nog ooit de vruchten kan dragen van haar creativiteit

dagkaart staven acht word mijn vriendje van de toekomst eigenlijk gaat alles veel te snel :P

marianne wat denk jij hier van ???

marianne

• Master lid
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2012, 12:35:32 pm »

bewust gaat de keizer zijn vaardigheden laten zien en verwezelijken

onbewust heef zij de luxe van pentagrammen negen het materiële geluk

schaduw een hartstochtelijke ontmoeting maakt vandaag de dag goed bekers 2

blinde vlek zwaarden koningin of deze vrouw nog ooit de vruchten kan dragen van haar creativiteit

dagkaart staven acht word mijn vriendje van de toekomst eigenlijk gaat alles veel te snel :P

marianne wat denk jij hier van ???

mooi verwoord....
de dagkaart; hoop op veranderingen, we mogen de hoop niet opgeven......
maar die hoop koestere je ook al jaren dat is echter niet verkeerd...

bewust laat je zien dat je een praktisch mens bent, en dat ben je ook, teminste je stelt daartoe ook alles in het werk en brengt het ook zoveel mogelijk in kaart voor jezelf

ombewust; eigenlijk is het nu tijd op op je lauweren te rusten, te genieten van je welverdiende rust en de vruchten te moegen plukken gaan...

je schaduw; evenwicht in je vrouwelijke en mannelijke kant..

je blinde vlek; verandering is al gaande...de hoop is omgezet in duidelijkheid.