Lieve Janice,
Ik sluit me helemaal aan bij de interpretatie van Pink, maar mis nog de verklaring van één heel expliciet gegeven in de droom: de lichaamstemperatuur van de baby is gedaald naar 10 graden...
Je gevoelens kun je beschouwen als kinderen en de te stille baby kan ook heel eenvoudig voor een gevoel staan, een heel pril en puur gevoel dat jij hebt. Jouw eigen roze jurk laat zien dat je van dit gevoel houdt (roze is de kleur van liefde en genegenheid en is vooral genezend voor baby's, zoals moederliefde dat ook kan zijn). De blonde krulletjes associeer ik met hoop, een bijna engelachtige hoop

, en ook met het zonnekind (tarotkaart de Zon). Samengevoegd: de hoop op zonnige tijden, op liefde en vrolijkheid en eenvoudig gelukkig zijn.
Maar de baby zit achter glas, je kunt er niet bij, bij dat gevoel. Je weet dat het leeft, maar het is sterk bekoeld en dat vind je heel zorgwekkend.
Je ex-collega lijkt de enige die de baby nog kan redden, hij kan achter het glas komen (tot jouw gevoel doordringen), hij vindt jouw roze jurk mooi, maar o wat zou je graag iets van hem horen, een berichtje, een blijk van medeleven met jouw zorgen en verdriet over dat wegkwijnende gevoel.
Natuurlijk is hij ook een deel van jou en je bedenkt een excuus voor hem, voor jouzelf dus eigenlijk (te druk om iets van zich te laten horen) en blijft ondertussen stug geloven dat hij de baby nog kan redden. Maar 'jullie' moeten het wel samen doen. Jij en hij: de roze jurk en de stoute schoenen, de liefde en de kracht om de hoop nieuw leven in te blazen. Alles is aanwezig om de baby te redden.
Je zorgen maken is de verkeerde kant op fantaseren.
Fantaseer de goede kant op.

En inderdaad: don't worry, be happy!
Liefs van Ricca