ik droomde dat ik een vriend had, zo'n hippietype met van die dreads. en er was nog een meisje bij en haar vriend had ook dreads. en we gingen naar het kerkhof, vonden we spannend.
ik had allerlei soorten wiet bij uit Nederland. ik heel trots. had skunk, nederweed, purple haze en nog een weet ik niet meer. draaiden van alles stikkies. ik nam hasj want dat is wat lichter. en op n gegeven moment wij in n kring zitten ogen dicht om entiteiten bij ons te laten komen. en ik voelde een entiteit aan mn neus zitten ik vond het maar eng :-[en greep me vast aan die vriend van die ander. en ze voelden allemaal wat.
ik maakte mn ogen open en zei; 'joh dit gaat te ver. ik wil dit niet ik ga naar huis.' maar mijn vriend wilde niet mee en zei dat ie zijn dag niet liet verpesten.
mijn zoontje, (had ineens een zoontje van 10

) ging wel mee. die zei; 'kom maar mamma wij gaan'. er was zo'n groot bospad en ik vroeg een voorbijgangster de weg naar V. (mijn woonplaats in Nederland). we waren nu bij B. (een dorp bij V.) en lopend was te ver dus ze raadde me aan een taxi te nemen en dat ik best wel een goede prijsafspraak kon maken voor 29 euro. maar mijn zoontje zei; 'joh dat redden we zelf wel. we gaan lopen tot B.dorp en dan nemen we de bus.' ik was zo trots op hem.
Ik dacht aan de volgende verklaring: ik laat achter wat niet meer bij me hoort en kies voor mezelf. het kind in mij, neemt me bij de hand weg en is niet bang. we gaan samen 'terug naar huis', naar de oorsprong. eerst denk ik nog dat ik hulp nodig heb (die voorbijgangster en die taxi) maar het kind in mij geeft mij het vertrouwen dat we het wel redden.
kan dat kloppen?
Ohja in de droom was thuis 10 uur rijden heel ver dus. maar daarna wist ik dat het niet zo ver was.