De kluif!
Gelukkig ben jij degene die uiteindelijk met een strakke samenvatting mag komen.

Touché
Het is opmerkelijk dat de kaart vooral de sfeer en het werkingsgebied van het keelchakra weerspiegelt, de verbinding van de innerlijke mens met de buitenwereld (de gespreide armen). Expressie, taal, gebaren en dansen horen bij dit chakra, evenals muziek (de klanken waarop de vrouw danst), onthechting (ze zweeft), gedachtekracht of het creëren van je eigen werkelijkheid (de magische staven) en vrijheid of bevrijding (ze is naakt).
Als ik dit nu op de mensheid betrek, dan laat de kaart me zien dat het keelchakra het natuurlijke bewustzijnsniveau van de mensheid is en dat het ontsluiten van het keelchakra voor iedereen is weggelegd. Individuele mensen kunnen natuurlijk wel een hoger bewustzijnsniveau bereiken (de paarse sluier, een detail op de kaart). De groene krans die zich vóór de blauwe lucht bevindt, laat zien dat wij als mensheid eerst moeten inzien dat we gezamenlijk naar het niveau van het hartchakra kunnen opstijgen. Pas als dat bereikt is en als we allemaal geleerd hebben liefde en begrip te geven en te ontvangen, als we onvoorwaardelijk en onzelfzuchtig houden van de natuur en van alle levende wezens, dan kan de mensheid en masse naar een hoger bewustzijnsniveau opstijgen...
Mijn visie op mijn keelchakra kreeg met de uitleg een herziene vorm. Want daar ik in de veronderstelling ben geweest dat het een persoonlijke ervaring gaat dat mijn keelchackra stil hield, lees ik nu dat het om een menselijk uitdaging gaat deze te ontsluiten. Hoe ik dat doe is nu de vraag en een droom zal geeft aanduiding. Ik ga namelijk in de aankomende periode kijken hoe ik in de droomwereld wel voor elkaar krijg, wat ik in de waakwereld nog naliet.
Wat mij doet denken aan feb. ’09. Met het ontsluieren van een laag, paste ook mijn ademhaling zich aan. Dit werd samen met het veranderen van mijn stem ook voor de buitenwereld duidelijk. Ik ervoer dat (samen met het ervaren van het openen van mijn hart, activiteiten van het derde oog en symboliek: gouden driehoeken, piramides, kelken en de elfen niet te vergeten) het ontsluiten van mijn keelchakra. Hoe tijdelijk van duur het ook is geweest. Dit vindt (wat mij betreft) aansluiting op wat jij schrijft over expressie en tanden.
De keelchakra staat voor de 5de chakra. Vijf is het cijfer voor de mens, zo staat mij uit jouw woorden iets van bij, kan dit kloppen? Daarbij denk ik ook aan blauw, komt in de "Wereld" kaart voor, maar ook aan water 'De Ster' en overvloed/vieren. Maar het is de kleur geel op de tanden en dat staat voor de Solar Plexus, daarbij denk ik weer aan seksuele energie. Nu herinner ik mij overigens dat de nagels, aan de lange dunne vingers, ook geel waren. Lange dunne vingers brengt mij op het volgende;
Een donkere vrouw. Ik keek in haar computer en zag wat foto’s naaktfoto's van haar en haar vriend en daar werd zij pissig om.
Je moet wel lange vingers hebben om in de computer van een ander te kijken. Want dat spreekt niet van een trouwe hond... als je begrijpt wat ik bedoel

. De foto’s waren naakt en dat kan staan voor intimiteit, maar ook de vrouw van de kaart “De Wereld” staat naakt afgebeeld. Het is niet de eerste keer dat ik ergens "naakt" in mijn dromen zie. Geel is de kleur van goud. (Als ik aan naakt denk, mooi billen en goud, denk ik natuurlijk aan een Oscar.

Grapje, maar zou leuk zijn! )
Op “De wereld” staan naast een naakte vrouw ook twee afbeeldingen in geel/goud. Omdat het in de lucht hangt denk ik aan hogere inzichten, maar ook aan de linker en rechter hersenhelft. Het lijkt er al een tijd op dat ik sterk fluctueer tussen beide helften. De functies daarvan of moet ik zeggen calamiteiten daarbij heb ik ooit eens beschreven. Wat mij nu brengt op een ander inzicht. Die ontmoeting in de droom heeft niet op de wereld plaatsgevonden. Het voelt nu alsof het in de hemel was. De wolken op de kaart herinneringen mij hieraan. Het leek wel een ontmoeting met het Hogerzelf. Dat wisten wij deels al, maar het is nu voor het eerst dat ik hier een soort hemelpoort gevoel bij heb. Die tuinstoel heeft iets misleidend, want zie eerder de stoel van de Zwaarden Koningin bij haar. Er komt nog iets belangrijks uit.
Ik weet nu waarom mijn RiccaZelf een oosterse was. Nu begrijp ik ook waarom ik haar een beetje eng vond in de droom en toch zei ik “zie je nog steeds”. Ik zie haar niet met mijn ogen, maar ervaar haar en daarmee kan ik haar blijven zien. De droom slaat meer op mijn situatie de afgelopen twee jaar dan ik had gedacht. De energie die mijn RiccaZelf had in de droom had, herken ik nu wél. Snap ook wat dit met spreken te maken heeft.

De familie energie die met Jane werkte?! Twee jaar geleden kreeg ik een ingeving en heb toen een aantal soortgelijke ervaringen gehad. De namen leken op elkaar alleen heeft de naam geen i maar een a op ’t eind. Omdat ik het nergens op het internet vinden kon wist ik niet wat ik er mee zou doen. Ik ben als kind namelijk veel gewaarschuwd over dit soort activiteiten en vond 't een beetje eng.
De groep van negen waaruit de familie komt, bevatte deze naam niet, dus begon ik eraan te twijfelen. Wij hebben overigens wel een paar keer samen gewerkt. Dit is ook waar ik nu het meest mee zit. Ik wil wel samenwerken. Maar ben zo onzeker over wat dat betekenen kan. Ik vraag mij af of dit wel echt kan en hoe Nederland hierop reageren zal.....
Een oude naam voor Sumatra was "Swarna Dwipa" (Sanskriet voor "Eiland van Goud"), waarschijnlijk door de zeer vroege export van goud uit de mijnen van de Sumatraanse hooglanden.
Aldus Wikipedia
Nu kan ik veel makkelijker toezeggen dat de strakke samenvatting écht wel komt.
Liefs,
Fatin
Ps. Waarom zou zij eerst een donkere zonnebril hebben gedragen, denk je?