Auteur Topic: heb eens een legging gedaan  (gelezen 2226 keer)

rosie989

• Gast
heb eens een legging gedaan
« Gepost op: januari 27, 2006, 10:37:36 am »
hoi allemaal,

ik heb weer eens een legging voor mij zelf gedaan (meestal voor anderen) En voor anderen lukt het me beter als dat ik het voor mijzelf doe, heel raar maar waar.

Ik heb 3 kaart-legging gebruikt. De vraag die ik heb gesteld luid " hoe staat het met mijn spirituele ontwikkeling? "

1 matiging   2 Hoge priester    3 hoge priesteres

Ben benieuwd of er iemand tijd heeft deze voor me te interpreteren,

Liefs Rosie

Opti-Mystique

• Master lid
  • De toekomst is van iedereen, dít is jouw moment!
    • Regressie- en Reïncarnatietherapie, Reiki & TuiNa-massage
Re:heb eens een legging gedaan
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2006, 12:23:46 pm »
Hi Rosie,

In het kort:

Matiging staat voor het in contact zijn gekomen met je intuïtie; deze kaart ligt in het verleden. Je bent dus steeds meer naar de stem van je intuïtie gaan luisteren en meer op je gevoel gaan vertrouwen. Omdat Matiging volgt op De Dood, kan het zijn dat er iets ingrijpends in je leven gebeurd is, dat een duidelijk omslagpunt voor je is geweest op dat vlak. Daarnaast valt Matiging vaak voor de begeleiding die je van je Gids(en) ontvangt. Het kan zijn dat je hem/haar of hen in het verleden (on)bewust al eens hebt ontmoet...

Kaart V - de Hogepriester is een actie kaart en op iedere actie volgt reactie. Deze ligt in het heden en staat mijns inziens voor de impulsen waar je je nu van bewust bent, die je triggeren in je persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat we allemaal daar al het een en ander over hebben kunnen lezen op het forum. De Hogepriester staat ook voor het willen leren en vergaren van levenswijsheid en kennis, wat jij doet, maar ook voor de leermeester: anderen kunnen dus ook van jou leren. En het laatste gaat op natuurlijke en vrijwillige basis. Anderen delen graag in je wijsheid.

De Hogepriesteres is samen met De Maan, de spirituele kaart bij uitstek. In het licht van je vraag wijst deze op nog een flinke ontwikkelingsmogelijkheid voor de boeg op dat vlak. Dit kan soms tot verwarring leiden, aangezien tweeën voor dualiteit en twijfels kunnen staan. Verder is het een kaart die wijst op het introverte (het innerlijke) en een sterke, niet altijd rationeel te verklaren, gevoelsmatigheid. Wellicht zou heldervoelendheid hier bedoeld kunnen zijn: dat je het vermogen hebt om gebeurtenissen aan te voelen komen of gevoelsmatig al kunnen weten hoe het zit of hoe mensen in elkaar steken, zonder dat er woorden aan te pas komen...

Je bent lekker op weg; dus ga vooral zo door! Dan kom je vanzelf waar je wezen moet... :)

Liefs, Dolf
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2006, 12:27:26 pm door Opti-Mystique »

rosie989

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2006, 12:57:31 pm »
Hartsitkke bedankt lieve Opti!

Dat is eigenlijk precies wat ik al dacht zonder de kaart ervoor te leggen, en mijn ervaringen zijn zoals je weet op het forum te lezen.
Misschien dat er inderdaad wat verwarring gaat komen, sterker nog dat begint een beetje te komen, maar ik weet waar ik me terug moet trekken!

Geweldig eigenlijk hoe dat zo met kaarten uitgelegd kan worden. Er ligt nog wat voor me in het verschiet, en ik vertrouw op mijn innerlijke, dus laat ik het maar gebeuren...er schiet me nu in gedachten leeraar...??? zal er vast mee te maken hebben allemaal..ik zal er me er langzaam wel van bewust worden.

Liefs Rosie
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2006, 13:00:25 pm door rosie989 »

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2006, 20:43:17 pm »
Wat ik me nog afvroeg; had je voor deze legging enkel de Grote Arcana gebruikt of het hele deck?

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2006, 20:44:41 pm »
Dat vroeg ik me ook al af... :)
From Ricca with Love

rosie989

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2006, 11:35:38 am »
Ik heb voor deze legging de kleine en de grote arcana gebruikt alle 78 kaarten dus.

Wel het crowley deck trouwens, maar dat heeft geen betrekking op de betekenis toch?

Liefs Rosie

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2006, 13:51:08 pm »
Hi Rosie,

Okido; goed om te weten en het maakt inderdaad niet uit met welk deck je legt. Als ik de kaarten niet kan zien bij een interpretatie, dan ga ik eigenlijk uit van de RWS; die zitten er bij mij ingebakken. Als ik een ander deck voor me heb, dan zou het kunnen dat ik door de prikkels van de "nieuwe" symboliek op een andere interpretatie kom... Da's voor iedereen anders en dus heel persoonlijk.

Overigens verbaast het me ook weer niet, dat met deze vraag enkel Grote Arcana's te voorschijn komen; de Grote Arcana beschrijft de ontwikkeling van de Ziel in verschillende (levens)fases en je vraag was in die zin bijzonder relevant.

Goed overigens dat je het hele deck hebt gebruikt, zeker als je van plan was om een second opinion of bevestiging op het forum te vragen. Toen ik begon heb ik ervoor gekozen om enkel de GA te gebruiken, omdat ik anders door het bos de bomen ook niet meer zag ;D.
De Kleine Arcana zet, als daar kaarten uit vallen, de dingen echter net iets beter in perspectief... dus als je er gevoelsmatig aan toe bent is het raadzaam om het hele spel te blijven gebruiken.

Wellicht heeft Ricca er nog iets aan toe te voegen...

luna

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2006, 01:59:31 am »
Dat is eigenlijk precies wat ik al dacht zonder de kaart ervoor te leggen

So why do you need cards for?

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2006, 12:56:52 pm »
Lieve Rosie,

MATIGING staat voor een wedergeboorte... en bevestigt dat er 'een kinneke geboren is'. :) De kaart houdt ook in dat je een periode achter de rug hebt waarin je ego zwaar op de proef werd gesteld en waarin je gekozen hebt om je innerlijke lichtje te volgen in plaats van verbitterd te raken en in oude ego-gewoonten te vervallen. Verrijkt met alles wat je in deze periode ontdekt hebt, en beter dan ooit wetend wat in het leven de moeite waard is, ben je weer teruggekeerd naar de normale activiteiten van het leven - en deze hebben nu een extra glans voor je gekregen. Op de RW-kaart loopt een pad naar de zon: je hebt al voorproefjes van de zonne-ervaring gehad. Een ander detail op de kaart: je gloeit als een gloeilamp. Je bent helemaal enthousiast en optimistisch en vol vertrouwen over de toekomst.

De kaart laat ook zien dat je hulp en bescherming hebt van machtige gezellen in de engelen- en gidsenwereld (de gespreide vleugels van de engel zijn een symbool van beschutting).

Daarnaast zie ik in een kaart die het verleden beschrijft ook vaak de gaven en talenten die iemand in dit leven meegekregen heeft. Je hebt altijd al de gave gehad om je innerlijke en je uiterlijke ervaringen te vermengen (de twee bekers), om de zichtbare en de onzichtbare wereld met elkaar te verbinden. Op allerlei manieren. Het uit zich bijvoorbeeld in handelen vanuit je gevoel.

De HIËROFANT staat voor een periode van leren en voor communiceren met anderen over wat je geleerd hebt. Het is nog even wennen om volledig op je innerlijke weten te vertrouwen en daarom heb je nog regelmatig de behoefte om advies buiten jezelf te zoeken. Je beseft echter ook steeds meer dat advies van anderen niet meer kan doen dan je eigen weten opfrissen, het innerlijke vuur opstoken... Daardoor kun je je dat wat in je eigen bewustzijn sluimert weer her-inneren. Niemand kan je iets aanreiken dat je niet al in je hebt. Je bent bezig een brug te bouwen tussen het kind in jezelf dat op zoek is naar antwoorden en je eigen hogere Zelf dat jou voortdurend juweeltjes van inzicht en verlichting stuurt...

De HOGEPRIESTERES laat zien dat alles wat nog in je sluimert in de toekomst een kans krijgt om te ontwaken, want zij staat voor je diepe innerlijke wijsheid. Je paranormale en mediamieke vermogens zullen groeien en je zult ze gebruiken op de manier die bij jou past en die past bij jouw verlangen om mensen te helpen. Leef mee en wees gevoelig voor de kinderen van deze wereld en voor hen die de spirituele kracht missen. De Hogepriesteres herinnert je aan de reis die voor je ligt en de belofte die je jezelf... óóit... hebt gedaan om het werk van je ziel tot een goed einde te brengen.

Veel liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2006, 13:13:34 pm »
oh wat heerlijk om te lezen.. ;D

meduusa maakte ook eigenlijk een goede opmerking, waarom dan tarot gebruiken...

Dat is wat ricca al zegt...soms nog even opzoek naar bevestiging een bevestiging van mezelf voor mezelf ;D want ik zoek het niet meer buiten me om, maar in mij en dat is geweldig!!!

Liefs rosie