Auteur Topic: transits planeten en huisheren  (gelezen 2946 keer)

Koshke

• Gast
transits planeten en huisheren
« Gepost op: mei 20, 2005, 22:28:06 pm »
Een vraag i.v.m. het verschil in transit tussen planeten en huisheren.  
Saturnus was al even in transit in mijn 12de huis en komt weldra definitief in mijn 12de huis en heeft in mijn 11de huis grote schoonmaak gehouden in mijn vriendenkring.  Slechts een paar blijven er over, nogal ontgoochelend maar waarschijnlijk noodzakelijk.  
In het 12de huis zal hij verder overbodige zaken in mijn leven opruimen, vermoed ik en het is al begonnen met mijn ontslag als werknemer bij een uitvaartverzorging waarbij de dochter van de zaakvoerder deels mijn plaats gaat innemen en tevers doordat ik overbodig geworden ben door de technologische vooruitgang waardoor bepaalde werkjes bijna geen tijd meer vragen.
Nu is Saturnus ook de heerser van mijn 6de huis en vermoed dat dit ontslag misschien te maken zou kunnen hebben met de transit van heer 6 in 12, Saturnus vierkant Zon en heer 6 vierkant heer 1.  Wat is jullie mening daarover?
Grjs, Koshke

luna

• Gast
Re:transits planeten en huisheren
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2005, 10:26:13 am »
Koshke,

kan je me je geboortegegevens eens doorgeven?  (als je daar zin in hebt)
Dan kan ik beter je uitleg volgen.

Meduusje

Koshke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2005, 13:25:32 pm »
Hallo Meduusje,

Mijn geboortegegevens zijn:  
Wilrijk, 11 april 1949, 13.50 uur.

Dank bij voorbaat voor meer inzicht.
Koshke

luna

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2005, 13:35:20 pm »
Thanx Koshke
 ;)

Nu kan ik me er min of meer een beeld van vormen.  Ben nog beginneling, bij mij gaat allemaal nog wat trager dan de gevorderden hier onder ons  ;D

Medusa

sofie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2005, 17:58:31 pm »
Hallo,

Ik heb even je horoscoop bekeken en ik denk dat jouw saturnus nu je integendeel een beetje aan't helpen is.Het verliezen van je werk zie ik als het werk van o.a.Neptunus (wegvloeien) op je polair punt (nog niet zo lang geleden) in je 6e huis.Dat saturnus langzaam weer richting jouw geboortepluto komt zie ik alleen als een grote hulp in je innerlijk leven en jouw grootste uitdaging pluto.Ik denk dat de actuele plutostanden jou ook een beetje parten spelen.Er word van jou gevraagd een beetje meer zelf initiatief te gaan nemen en jouw eigen ideëen eindelijk eens te gaan uiten en verwerkelijken.(Niet echt makkelijk met jouw zwarte maan in datzelfde huis)Ook vraagt pluto jou een groei in emotionele afhankelijkheid (binnenkort pluto vierkant maan) Je hebt een grote behoefte aan dat alles netjes geregeld is en blijft (een grote behoefte aan financiële zekerheid ook).De uitdaging hier is om jouw geloof dat als je job, geld, enz.....goed geregeld is je je alleen dan beschermd kan voelen te laten varen.Ik heb een beetje een flauw vermoeden dat je je moet gaan losmaken van anderen hun ideëen en eindelijk eens jouw eigen ideëen moet gaan leren uiten.Er zitten een boel planeten in je horoscoop die vragen om initiatief en ook creativiteit.En saturnus die binnen 2 jaar over geboortepluto zal nog meer duidelijkheid brengen in je eigen creativiteit.Pluto zal tezelfdertijd ook een driehoek vormen met je geboortesaturnus en zal daar ook nog eens vragen met iets heel eigen naar buiten te komen.
Beste Koske, je job verliezen is niet leuk maar hoe langer ik naar jouw horoscoop kijk hoe meer ik denk dat je veel talenten hebt die nog moeten naar buiten komen en dat het verlies van je job een schop in de juiste richting is.

Groetjes

Koshke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2005, 00:09:40 am »
Hey Sofie,
1000 X dank  :-* voor je reaktie.  
Eerst snapte ik niet wat je wou zeggen met "het polaire punt" maar toen begreep ik dat ik mijn boek van Jeff Green uit de kast moest halen.  Je hebt gelijk wat mijn emotionele gerichtheid op financiële zekerheid betreft.  Anderzijds moet ik toegeven dat ik diep vanbinnen blij ben dat ik niet meer afhankelijk zal zijn van de grillen van mijn werkgevers. Alhoewel ik altijd alleen en zelfstandig heb gewerkt en steeds, binnen bepaalde grenzen weliswaar, eigen initiatieven heb genomen, stond ik toch onder een bepaald gezag dat mij meer en meer in een hoek duwde. Ook het pure zakelijke  en steeds meer commerciële onder het masker van  een zogenaamde sociale sektor stootte mij tegen de borst. Ik heb als het ware innerlijk om mijn ontslag gevraagd maar voel mij ook langzaam afgestompt en ondervind geen groei en vreugde meer in mijn huidige job.  Einde van dit jaar ben ik daar weg en ik merk een onzekerheid in mezelf, maar ik voel totaal geen behoefte om ander werk te zoeken.  Meer nog, een vriendin vroeg mij om mee te gaan naar een andere uitvaartverzorger, zij moest daar zijn voor de aankoop van een bloemstuk, en ik ben tegen mijn zin met haar meegegaan, intuïtief wetende dat het toch niets zou worden, en ja, de zaakvoerder was afwezig...  
En ik?  Ik was er blij om.  
Zo ver dat jij bent gegaan in de transits, zo ver had ik het zelf nog niet bekeken.  Je hebt ook gelijk in verband met het ontwikkelen van m'n creativiteit.  Ik voel nu al dat ik iets totaal anders met mijn leven moet gaan doen, wat is nog de vraag maar ik hoop dat de signalen op mijn pad duidelijk genoeg zullen zijn om mij de juiste weg te tonen.

Nogmaals dank, Sofie,
Lieve groetjes, Koshke

sofie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2005, 08:57:58 am »
Hey Koshke,

Ik ben blij te horen dat ik er niet naast zat.(zoek hier idd af en toe bevestiging voor mijn bevindingen)
Vanaf september zou je de invloed van pluto op je maan , knopen en in je 5e huis goed moeten beginnen voelen.Het interessante is dat hij tegelijkertijd op je vesta zal gaan lopen (hang naar spiritualiteit)

Liefs,
Sofie

Koshke

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2005, 23:46:30 pm »
Hallo Sofie,
Weet totaal niets af van Vespa, Juno, Ceres enz.   Kan jij of iemand anders me zeggen waar ik daarover meer informatie kan vinden?
Ook ben ik benieuwd hoe pluto vierkant mijn maan gaat uitwerken.  In het verleden had het altijd iets met de samenstelling van mijn gezin of woonst te maken.  Pluto conjunct: huwelijk en 2 x verhuis op korte tijd, bij Pluto sextiel heb ik een streep onder mijn huwelijk getrokken en sindsdien woon ik voor de eerste keer in mijn leven alleen en ben van plan het zo te houden.  Misschien moet ik dan maar eens een nieuwe keuken kopen, dat is wel nodig, alhoewel die onzekerheid steekt dan weer de kop op en een nieuwe keuken is niet goedkoop.  Verder heb ik ook gemerkt dat Uranus volgend jaar in mijn 8ste huis komt: onafhankelijkheid van de waarden van anderen maar misschien ook een zekere verdieping, schoksgewijs, van mijn leven. Het leven staat niet stil...
Liefs, Koshke
Liefs, Koshke

sofie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2005, 11:16:03 am »
Hallo Koshke,

Ik zou me niet teveel zorgen maken om uranus want als je z'n werking nu nog niet voelt zou het me verwonderen .(hij staat er nu al bijna op,gaat nog efkes retrograde en is dan voorgoed in je 8e)Hij maakt als hij erover gaat ook geen aspecten met geboorteplaneten.Er kan natuurlijk wel zijn dat ie een schokkend effect zal hebben in het najaar maar ik vind het heel gevaarlijk om daarover uitspraken te doen.Wat het vierkant pluto maan voor jou in petto heeft is heel moeilijk door een ander te vertellen.Maar door de vele andere aspecten die hij op dat moment maakt (met de knopen , uranus en saturnus) denk ik dat je het vooral in je 9e huis moet gaan zoeken.Zijn polair punt dan ligt in het 11e conjunct uranus (het hebben van een ander soort ideëen dan je omgeving)Pluto vraagt je om een herziening van je behoeften (maan) EN zal een driehoek vormen met je drakenkop 9e huis.(RAM RAM RAM!!!)Ik blijf erbij dat je ergens een initiatief moet gaan nemen,iets opstarten maar dat kan ik voor jou niet invullen temeer omdat ik je niet ken.+ de driehoek die pluto zal vormen met saturnus 1e huis zal je helpen zoeken naar middelen om je ideëen naar buiten te gaan brengen.

Er is niet zoveel te vinden over asteroïden.Wat ik weet vind je hieronder.Ik vind het altijd leuk om vertex te bekijken en ceres geeft soms indicaties over eetpatronen.(bij jou leuk om te zien dat ie conjunct je pluto valt)Ik denk dat je wel waarde hecht aan goede beetje luxueuze voeding.Zijn er in dit leven indicaties geweest naar dat thema?Ook op een andere manier met voeding om te gaan?

VERTEX: het soort relaties je aantrekt.huis,teken en aspecten bekijken.Bij jou staat ie vierkant op je neptunus opposiet mars.Angst om voor jezelf op te komen?
CERES: basisvoeding.Vertelt je over en hoe je graag eet.Bij jou een indicatie naar een problematiek met eten in een vorig leven.(te veel of te weinig is me een vraag)
VESTA:Jouw hang naar spiritualiteit.In je 5e huis in boogschutter.Je hebt van nature de behoefte om allerlei ideëen daaromtrend op te doen.Hier zal je pluto overkomen binnenkort .Dit vind ik een goed teken.Misschien zal je je efkes reddeloos voelen daar hij zal vragen al je bestaande ideëen los te laten aangaande spiritualiteit.(en daarin weer te groeien)Je hebt reeds een job gehad die naar mijn mening heel spiritueel was.(vesta maakt ook een driehoek met je drakenkop)
GELUKSPUNT: Dat wat je van nature uit altijd doet.In jouw geval alleen werken en ook ergens genezend werken (conjunct jupiter 6e huis)en ook liever alleen.

Beste Koshke,
Ik heb natuurlijk nog veel meer ideëen gehad toen ik je horoscoop bekeek maar ik vind vissen naar een mogelijke gebeurtenis heel gevaarlijk.Ik vind ook dat astrologie een hulpmiddel is om inzichten te krijgen in jezelf maar op voorhand gaan gissen (want dat is het) wat bvb. neptunus zal gaan doen als ie over een cusp komt, laat je dat door niemand vertellen.Achteraf met een astrologisch beeld van wat er gebeurd is jezelf gaan herbekijken vind ik een betere werkwijze.Je weet zelf wel wat neptunus in je achtste huis allemaal kan betekenen en wat dat van je vraagt.De kunst is om met de vraag van neptunus te leren omgaan.

Groetjes,
Sofie

Koshke

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2005, 01:12:51 am »
Hallo Sofie,
heb je een persoonlijk berichtje verstuurd via dit forum.
Hoop dat je het ontvangen hebt.
Groetjes,
Koshke

astrala

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 28, 2005, 14:07:46 pm »
hoi sofie  ;Dwil je dat voor mij ook eens vertalen in mijn horoscoop over die vertex , ceres , gelukspunt
thx