Bedankt M'duus, voor je uitleg. Ik zal je even "quoten":
Quote M'duus:
ZON:
Eerst en vooral de stand van jullie zon is heel interessant. Jouw zon staat in steenbok (aarde) die van Joost in waterman (lucht). Een waterman wil altijd persé anders zijn. Dus als jij zegt zwart dan wil Joost pertinent zeker wit.
MAAN:
Jouw maan staat in kreeft (huis 9) die van Joost in vissen (huis 9). Eigenlijk hebben jullie een goeie spirituele connectie. Huis 9 is het huis van reizen, studeren, spiritualiteit.
Jouw maan zorgt ervoor dat je graag beschermt, misschien 'over'beschermt. Het maakt ook dat je nogal gevoelig bent en ook gauw reageert vanuit je gevoelens.
Julia, jouw zon en maan staan lijnrecht tegenover elkaar (opposiet). Je gevoelswereld en je wilskracht liggen regelmatig in conflict. Je zon wil realiteit en je maan wil op gevoel reageren.
De maan van Joost zorgt ervoor dat hij gevoelig is, een goeie intuïtie heeft.
Misschien geeft dat wel botsingen, jij reageert op Joost en hij voelt zich vlug geraakt (en andersom ook).
Misschien moet je je gezond verstand beginnen aanspreken Juul, als je weer eens in de clinch gaat.

Dan heb ik van jullie radix ook een composiet gemaakt (dit is de 2 horoscopen op elkaar leggen en kijken welke aspecten er zich daar voor doen)
Maan vierkant mercurius zegt dat er veel koppigheid aanwezig is tussen jullie. Ook zou het best zijn dat jullie helder en duidelijk met elkaar zouden kunnen communiceren.
Mars staat opposiet de ascendant. Jullie schuwen niet om kritiek te uiten aan elkaar en jullie zijn ook echt temperamentvol

(dat zal inderdaad nogal vonken geven)
Maan staat conjunct saturnus. Jullie zien het zwarter dan dat het in werkelijkheid is Juul

Einde quote
Ik laat het even bezinken. Maar het klopt wel wat je zegt, Medusa. Communicatie loopt niet (hij praat absoluut niet terug) hij accepteert geen gezag van mij of mijn man. Alle pedagogische, alsmede psychologische truukjes ten spijt. De gang, de mat, z'n kamer, (niet) naar buiten, negeren, boos worden, niet boos worden, paar flinke tikken (helaas), geen TV, geen speeltuin, niets, maar dan ook niets helpt. Hij schreeuwt, slaat me, scheld me uit, luistert niet e.d.. Ik voel me hier zo ellendig onder.
Thuis met mijn man en ik gaat het perfect. Wij schreeuwen niet, hebben (bijna) geen ruzie, tonen respect voor elkaar. Natuurlijk dragen wij de nodige (zakelijke) spanning in ons mee, maar daar is hij verbaal geen getuige van. Gevoelsmatig zal hij wel een aantal dingen voelen, maar daar doe ik niet moeilijk over. Ik verberg niet zo veel, ik zeg 't wel eerlijk als mamma een beetje moe is, of anderszinds.
Al 2 1/2 jaar "weet ik" dat dit echt niet normaal is. 't Is geen doorsnee kind. Hoeft ook niet, maar een beetje medewerking zou wel leuk zijn. In het begin zei mijn man: ja, jij voelt je ook niet helemaal 100%, het zal een wisselwerking zijn, daarbij is het wel een hele ondeugende jongen. Zo zijn jongens nu éénmaal. Maar nu, krabt ook hij op z'n hoofd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Oma, tantes en schooljuffrouws zijn tevreden. Hij is vrolijk, ondernemend, vraagt veel aandacht, hij is 'n druk, dominant tot het randje, maar hardstikke lief ventje met een klein hartje. Daarbij is hij bovengemiddeld intelligent (zegt schooljuf), niet hoogbegaafd. Hij is dominant, en weet goed wat hij wil.
Het is niet echt een aardje naar zijn vaardje, maar naar z'n moertje. Ik was vroeger net zo driftig, maar na twee standjes van mijn mamma durfde je toch niet door te gaan. Enough is enough, tot hier en niet verder. Rechtvaardigheid okay, voor jezelf opkomen okay, geen begrip/respect kunnen (of is het willen) opbrengen voor je omgeving.
Het is niet iets van de laatste tijd. Maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is. Meneer komt net terug van een verjaardagspartijtje, en keurt mij geen blik waardig. Hé Joost, was het fijn vanmiddag? Zijn antwoord: weet ik niet meer.....
Natuurlijk neem ik ook mezelf ook serieus. Maar ik heb niet het idee, dat ik teveel van hem vraag en/of verlang. Ik vraag geen onredelijke dingen van hem. Ik doe veel met en voor hem (lekker zwemmen, strand, bos, speeltuin, kleien, verfen, tekenen, legotreinen opzetten, zandbak) alles dus. Ik zit met m'n handen in het haar! Groet van Juul