Auteur Topic: kind/moeder relatie  (gelezen 5360 keer)

Julia

• Master lid
  • Omarm het leven, maar knijp het niet fijn
kind/moeder relatie
« Gepost op: mei 09, 2005, 13:02:10 pm »
Ik ben totaal niet bekend met astrologie. Momenteel zitten mijn zoontje en ik in een "jij begrijpt me niet-fase ::)" (en dat is geheel wederzijds). Is daar ook iets over af te lezen in de sterren. Ik wil onze situatie zo graag begrijpen. Aan de ene kant botsen we zo veel, aan de andere kant hangt hij als een klit aan me vast (lekker!). Groet van Juul  :)

Opti-Mystique

• Master lid
  • De toekomst is van iedereen, dít is jouw moment!
    • Regressie- en Reïncarnatietherapie, Reiki & TuiNa-massage
Re:kind/moeder relatie
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2005, 19:18:09 pm »
Hee Juul,

Toevallig(?) heb ik vandaag via het astrologiegedeelte van CathWeb de stand van Jesse's planeten uitgerekend en zijn horoscoop samengesteld door de individuele uitleg bij elkaar te zoeken. Dit weer naar aanleiding van Medusa's reactie op mijn eigen geboortegegevens en daaropvolgend had ik hier op het web voor mezelf de rest erbij gezocht. Sowieso uit nieuwsgierigheid, maar ik vind het erg frappant hoeveel eigenschappen ik herkende uit Jesse's karakter en gedrag, zo klein hij nu ook nog is.

Het werd mij ineens een stuk duidelijker wat er in het "vat" zit en waarom hij zich zo uit. Gewoon om hem beter te leren kennen en te begrijpen... en zodat we ons vast kunnen voorbereiden op wat we nog met hem te stellen kunnen gaan krijgen... ;D ;D

Wie weet is dit een eerste aanknopingspunt voor je. Het wijst zichzelf erg goed, maar als je vragen hebt over wat waar te vinden; let me know!

:) van Dolf

blackbird

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2005, 21:52:32 pm »
Hebben het 4e en 10e huis er niets mee te maken?

Vladimir

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 16, 2005, 02:28:44 am »
Fijn Opti, maar dit is een "Astrologie" topic. Geen "Algemeen" -ik-deel-mijn-ervaring-topic. Leer die 2 eens te scheiden, joh! <en ja, je mag me afmaken op de aanwezigheid van Medusa, want dat levert je gelijk 2 minpunten op>

Anders gesteld: Jongen, houd je er nou eens een keer buiten, als je gewoon geen verstand hebt van zaken..
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2005, 02:31:01 am door Mephisto »

Julia

• Master lid
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2005, 08:41:17 am »
Toevallig(?)

..., maar ik vind het erg frappant hoeveel eigenschappen ik herkende uit Jesse's karakter en gedrag, zo klein hij nu ook nog is.

Het werd mij ineens een stuk duidelijker wat er in het "vat" zit en waarom hij zich zo uit.
:) van Dolf

Hai Dolf,
Bedankt voor je reactie. "Toevallig" heb ik gisteren mijn gegevens naar Medusa gemaild, met 't verzoek (indien tijd/zin) eens te kijken, of ze er iets kan uithalen, dat zou kunnen helpen. Ben erg benieuwd, mijn trukendoos raakt op......., en mijn geduld ook (en das heel vervelend).

En Blackbird, ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Je ne sais pas...  :-\
Groet van Juul  :)
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2005, 08:44:33 am door Julia »

Julia

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2005, 15:05:41 pm »
Bedankt M'duus, voor je uitleg. Ik zal je even "quoten":

Quote M'duus:
ZON:
Eerst  en vooral de stand van jullie zon is heel interessant. Jouw zon staat in steenbok (aarde) die van Joost in waterman (lucht).  Een waterman wil altijd persé anders zijn.  Dus als jij zegt zwart dan wil Joost pertinent zeker wit.

MAAN:
Jouw maan staat in kreeft (huis 9) die van Joost in vissen (huis 9).  Eigenlijk hebben jullie een goeie spirituele connectie.  Huis 9 is het huis van reizen, studeren, spiritualiteit.
Jouw maan zorgt ervoor dat je graag beschermt, misschien 'over'beschermt. Het maakt ook dat je nogal gevoelig bent en ook gauw reageert vanuit je gevoelens.
Julia, jouw zon en maan staan lijnrecht tegenover elkaar (opposiet).  Je gevoelswereld en je wilskracht liggen regelmatig in conflict.  Je zon wil realiteit en je maan wil op gevoel reageren.
De maan van Joost zorgt ervoor dat hij gevoelig is, een goeie intuïtie heeft.  
Misschien geeft dat wel botsingen, jij reageert op Joost en hij voelt zich vlug geraakt (en andersom ook).
Misschien moet je je gezond verstand beginnen aanspreken Juul, als je weer eens in de clinch gaat. ;)

Dan heb ik van jullie radix ook een composiet gemaakt (dit is de 2 horoscopen op elkaar leggen en kijken welke aspecten er zich daar voor doen)
Maan vierkant mercurius zegt dat er veel koppigheid aanwezig is tussen jullie.  Ook zou het best zijn dat jullie helder en duidelijk met elkaar zouden kunnen communiceren.  
Mars staat opposiet de ascendant.  Jullie schuwen niet om kritiek te uiten aan elkaar en jullie zijn ook echt temperamentvol  ;D (dat zal inderdaad nogal vonken geven)
Maan staat conjunct saturnus.  Jullie zien het zwarter dan dat het in werkelijkheid is Juul  ;)
Einde quote

Ik laat het even bezinken. Maar het klopt wel wat je zegt, Medusa. Communicatie loopt niet (hij praat absoluut niet terug) hij accepteert geen gezag van mij of mijn man. Alle pedagogische, alsmede psychologische truukjes ten spijt. De gang, de mat, z'n kamer, (niet) naar buiten, negeren, boos worden, niet boos worden, paar flinke tikken (helaas), geen TV, geen speeltuin, niets, maar dan ook niets helpt. Hij schreeuwt, slaat me, scheld me uit, luistert niet e.d.. Ik voel me hier zo ellendig onder.

Thuis met mijn man en ik gaat het perfect. Wij schreeuwen niet, hebben (bijna) geen ruzie, tonen respect voor elkaar. Natuurlijk dragen wij de nodige (zakelijke) spanning in ons mee, maar daar is hij verbaal geen getuige van. Gevoelsmatig zal hij wel een aantal dingen voelen, maar daar doe ik niet moeilijk over. Ik verberg niet zo veel, ik zeg 't wel eerlijk als mamma een beetje moe is, of anderszinds.

Al 2 1/2 jaar "weet ik" dat dit echt niet normaal is. 't Is geen doorsnee kind. Hoeft ook niet, maar een beetje medewerking zou wel leuk zijn. In het begin zei mijn man: ja, jij voelt je ook niet helemaal 100%, het zal een wisselwerking zijn, daarbij is het wel een hele ondeugende jongen. Zo zijn jongens nu éénmaal. Maar nu, krabt ook hij op z'n hoofd.

Heeft iemand hier ervaring mee? Oma, tantes en schooljuffrouws zijn tevreden. Hij is vrolijk, ondernemend, vraagt veel aandacht, hij is 'n druk, dominant tot het randje, maar hardstikke lief ventje met een klein hartje.  Daarbij is hij bovengemiddeld intelligent (zegt schooljuf), niet hoogbegaafd. Hij is dominant, en weet goed wat hij wil.

Het is niet echt een aardje naar zijn vaardje, maar naar z'n moertje. Ik was vroeger net zo driftig, maar na twee standjes van mijn mamma durfde je toch niet door te gaan. Enough is enough, tot hier en niet verder. Rechtvaardigheid okay, voor jezelf opkomen okay, geen begrip/respect kunnen (of is het willen) opbrengen voor je omgeving.

Het is niet iets van de laatste tijd. Maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is. Meneer komt net terug van een verjaardagspartijtje, en keurt mij geen blik waardig. Hé Joost, was het fijn vanmiddag? Zijn antwoord: weet ik niet meer.....

Natuurlijk neem ik ook mezelf ook serieus. Maar ik heb niet het idee, dat ik teveel van hem vraag en/of verlang. Ik vraag geen onredelijke dingen van hem. Ik doe veel met en voor hem (lekker zwemmen, strand, bos, speeltuin, kleien, verfen, tekenen, legotreinen opzetten, zandbak) alles dus.  Ik zit met m'n handen in het haar!  Groet van Juul  :'(
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2005, 15:22:39 pm door Julia »

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2005, 16:20:29 pm »
... :-\ ... >>s-natch<<

Beste PHi,

In de maanden dat ik nu actief deelneem aan dit forum, heb ik alle anderen op het forum de nodige gelegenheid gegeven om de persoon achter Opti-Mystique te leren kennen. Niet in de laatste plaats door hier mijn ervaringen te delen of het achterste van mijn tong te laten zien. In het geval dat het je ontgaan mocht zijn, kan ik je vertellen dat ik iemand ben die openstaat voor nieuwe dingen en die, gedreven door nieuwsgierigheid gewoon aan die nieuwe dingen gaat beginnen en vervolgens ontdekt… in de ruimste zin van het woord.

Dat jij dit verwart met bemoeienis en praten over zaken waar ik (nog) geen verstand van heb, zegt in dit geval, opnieuw, meer over jou dan over mij. En ik ben niet verbaasd, aangezien ook ik mijn tijd hier gebruikt heb om de andere forumleden beter te leren kennen…

Verder zit ik niet te wachten op punten die door jou toegekend worden maar als je ze toch over hebt, dan mogen ze wat mij betreft naar je Lady; dankzij haar heb ik er in de afgelopen week weer veel nieuwe dingen bijgeleerd!

groeten van Dolf

Ik kap hiermee...  >:(

Ja, mijn idee!
PHi, ik ben op een punt gekomen dat ik wérkelijk genoeg heb gekregen van discussies met jou voeren, aangezien mij duidelijk wordt dat wij nooit op 1 lijn zullen gaan komen en ik ook niet van plan ben om me door jou te laten sturen. Daarom zal ik vanaf hier jouw zienswijze respecteren en daarnaast mijn dingen blijven doen, maar al jouw verdere commentaar van deze toonaarden negeren... :-X
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2005, 17:40:43 pm door Opti-Mystique »

Julia

• Master lid
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2005, 17:27:16 pm »

luna

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2005, 17:42:42 pm »
met wat wil je kappen Juul ???

Julia

• Master lid
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2005, 14:12:59 pm »

Ik heb aan één dwarse kleuter meer dan genoeg  :(

blackbird

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2005, 14:26:44 pm »
Bedoel je Meduus haar opmerkingen?

Palomino

• Master lid
  • De geest zoekt maar het hart vindt...
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2005, 14:33:47 pm »
Fijn Opti, maar dit is een "Astrologie" topic. Geen "Algemeen" -ik-deel-mijn-ervaring-topic. Leer die 2 eens te scheiden, joh! <en ja, je mag me afmaken op de aanwezigheid van Medusa, want dat levert je gelijk 2 minpunten op>

Anders gesteld: Jongen, houd je er nou eens een keer buiten, als je gewoon geen verstand hebt van zaken..

Waar slaat dit op ?
...Je zorgen maken is de verkeerde kant op fantaseren...

louisa

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2005, 15:59:00 pm »
Hallo Julia,

Hier voel ik de behoefte om te reageren. (ooit in een ver verleden me met astrologie bezig gehouden)Watermannen fascineren mij in hoge mate omdat ze zo anders zijn dan de rest. Ze zijn de wereld vooruit wordt wel gezegd. Hebben zienerskwaliteiten.

Een waterman helemaal beschrijven, daar vind ik dit ondw. niet geschikt voor, wel schieten mij wat tegenstellingen tussen de bok en waterman te binnen.

Een typische steenbok (hoeveel progessieve trekjes ze ook in de horoscoop mag hebben) is aards, praktisch en nuttig.
Ze is in wezen conservatief en houdt van de gevestige orde, traditionele waarden, hogerop komen in de maatschappij. Je fatsoenlijk gedragen.
Mogelijk wat streberig en gevoelig voor status en standing en wat hoort volgens de norm.

Een waterman interesseert het helemaal niets wat de buitenwereld van hem vindt. Hij is trouw aan zijn eigen waarheid. Hij doorziet mensen meteen als ze een trukendoos opendoen en een kunstje met hem  uithalen om zijn "bestwil" , hij wordt dan misschien dwars omdat hij het door heeft en je in zijn ogen niet eerlijk bent.
Door hun heerser Uranus, zijn ze in staat om af en toe ontuitieve flitsen te krijgen, waardoor zij WETEN, daar kunnen andere sterrentekens (en een steenbok ook) niet aan tippen met de ratio.

Hij doorziet je ws. en hij heeft ws. een hekel aan opgelegde gedragsvormen alleen omdat ze horen.
Mogelijk (begrijp me goed ik wil me niet met je opvoeding bemoeien, maar dit item interesseert me)
ben je iets te star voor hem omdat een steenbok zo graag het beste wil, zeker voor haar kind en misschien te gestructureerd ongewild je normen aan hem oplegt (belangtjk voor een bok).
Zijn maan in vissen (het laatste dierenriemteken) maakt hem in combinatie met waterman helemaal visionair. Waarschijnlijk weet hij wel intuitief wat goed voor hem is, ook al is hij klein en zou je hem misschien meer moeten begeleiden en proberen achter te komen wat hij vindt.
Watermankinderen zijn zeer scherpzinnig, als je ze iets wilt uitleggen is 1 keer voldoende.
Het klinkt bijna absurd maar je zou hem misschien eens van mens tot mens moeten benaderen in plaats van moeder tot zoon. Wat is zijn waarheid, hoe ziet hij dat? En waarom triggert hij jou? Is dat misschien leuk om de principes van mama te testen op waarheid? Is er te weinig ruimte voor zijn eigen  (voor anderen soms zo vreemde) weg.
Met je maan in kreeft ben je misschien ook wat voorzichtig en overbeschermend voor hem.
Mogelijk knokt hij voor meer ruimte (hij is een luchtteken en heeft dat nodig).
Natuurlijk heeft hij structuur nodig van volwassenen, maar ook ruimte.

Toevallig pas ik af en toe op een watermantweeling van 6 jaar.
Ik kan je verzekeren; ze vloeren me compleet, ALS ze daar zin in hebben. Boos worden helpt niet, Op een soepele manier Heel eerlijk blijven en voet bij stuk houden, maar luchtigjes. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik, hoewel ik dol op ze ben, bewondering heb voor hun moeder.  

Groet en sterkte,
Louisa
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2005, 16:01:52 pm door louisa »

luna

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 17, 2005, 16:24:28 pm »
Bedoel je Meduus haar opmerkingen?

ik hoop het niet  ;D
Neen BB, Julia heeft het niet zo op kleuters hier op het forum.
Grappig toch hoe het kind in onszelf (in anderen) niet te verbergen valt  ;D

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #14 Gepost op: mei 17, 2005, 19:50:28 pm »
Grappig toch hoe het kind in onszelf (in anderen) niet te verbergen valt  ;D

Tevens uitermate geschikt om anno 2005 het mannen blijven altijd kinderen eens te vervangen... ;D

Ik beroep me op beide :P ... in verdere stilte... ;)