Auteur Topic: sterrebeelden en liefde...  (gelezen 5437 keer)

Arend

• Volledig lid
Re: sterrebeelden en liefde...
« Reactie #30 Gepost op: februari 04, 2012, 21:38:46 pm »
Bedankt Romira, het is nog lichtjes als 'Chinees' voor mij. Ik moet me er blijkbaar nog wat verder in verdiepen :). Idd is het interessant ook bij de andere te kijken. Die zon in 3 denk ik dat ik snap, maar alles daaronder zijn dus ook mogelijk eigenschappen denk ik die ik belangrijk kan vinden/goed bij me zou passen in een partner, juist?

Romira

• Senior lid
    • Mijn praktijk
« Reactie #31 Gepost op: februari 05, 2012, 11:24:56 am »
De hele rij is inderdaad jouw 'vraag' aan een partner , ga binnenkort alles duiden , nu helaas geen tijd....
Een fout in het heden is wijsheid in de toekomst

Arend

• Volledig lid
« Reactie #32 Gepost op: februari 05, 2012, 12:11:02 pm »
Geen probleem hoor, doe maar op het gemak wanneer je eens tijd en zin hebt. Alvast bedankt voor de moeite :).

Romira

• Senior lid
    • Mijn praktijk
« Reactie #33 Gepost op: februari 05, 2012, 12:54:06 pm »
Ha ha ,
Toch even wat tijd gevonden , man en kind onder de douche , mama even vrij  :-)

Zon in 3 geeft een behoefte om met de partner te kletsen , contact te maken en gezellig te praten over van alles en nog wat.
Zon in aspect met Neptunus geeft aan dat je een partner zou willen die spiritueel is en zich bv bezig houdt met esoterische onderwerpen , maar het kan ook zijn dat je iemand zou willen die muzikaal is en een intrument bespeelt. Je bent natuurlijk ook gevoelig voor de negatieve kant en dat zou dan iemand kunnen zijn die gevoelig is voor verslaving.
Zon in aspect met Pluto geeft een vraag naar intensiteit , 'gaan tot het gaatje' zeggen we hier. Geen oppervlakkig gedoe voor jou dus.
In aspect met heer 11 geeft het je de behoefte aan een partner die ook een maatje is , iemand waar je ook werkelijk mee op een dieper niveau bevriend bent.
Alle aspecten met de Zon zeggen uiteraard in eerste instantie wat over jou , maar omdat je als vrouw geneigd bent de mannelijke energie te projecteren , wil je die eigenschappen graag in de partner zien.
Zoals ik al zei , om te kijken of de partner de vraag ook kan beantwoorden , kijk je dan naar zijn horoscoop.

Nou tot zover even snel , ik hoor graag wat je herkent !

Arend

• Volledig lid
« Reactie #34 Gepost op: februari 06, 2012, 13:22:39 pm »
Bedankt Romira. :)  In een partner zoek ik wel een vriend waarmee ik over vanalles kan praten. Iemand die weinig zegt, 't ja ik voel me beter bij iemand die zijn mond opendoet, helpt mezelf ook meer om open te zijn. Ik hou me zelf wel bezig met muziek bespelen en schrijven en hou wel van spirituele dingen, dus een beetje alternatieve partner spreekt me wel aan. Ik ben misschien wel iemand die normaal of doorsnee iets te saai vindt. Ik leer ook graag bij, dus iemand met zelf hobby's en interesses is interessant. Idd geen oppervlakkig gedoe voor mij. Het is een beetje alles of niets bij mij. En dus liever niets dan half werk. Maar dat is op alle vlak, oppervlakkige praatjes zijn ook niets voor mij dus in groep doe ik minder mijn mond open, ben meer voor diepe gesprekken of een tegen een gesprekken op de een of andere manier.

Romira

• Senior lid
    • Mijn praktijk
« Reactie #35 Gepost op: februari 07, 2012, 18:56:19 pm »
Ok , dat was pas de Zon  ;)
Nu gaan we naar Mars.
Die staat in Weegschaal en dat geeft aan dat je een man zou willen die wel een beetje lief voor je is.
Hij moet je aandacht geven en met je willen relateren.
Mars staat in 9 en dat geeft aan dat je een partner wilt waar je mee kan bomen over het leven , je levensvisie bespreken en lekker filosoferen. Samen verre reizen maken lijkt je misschien ook wel wat.
Vierkant Maan zegt dat je iemand zoekt die een beetje voor je zorgt en bijheer 7 gaat eigenlijk gelijk op met Weegschaal net als driehoek Venus. Jouw behoefte aan een man die aardig voor je is en gezellig , is dus groot.
(In de astrologie is het zo dat hoe vaker iets voorkomt , hoe meer kans dat het geleefd wordt.)

Tot zover weer even !

Arend

• Volledig lid
« Reactie #36 Gepost op: februari 07, 2012, 19:28:25 pm »
Interessant om lezen, bedankt alweer Romira voor uw uitleg :). Wat ik me ook afvraag, een mogelijke passende partner heeft dan complementaire (aanvullende) aspecten of eerder dezelfde vragen dus van persoon naar partner toe en omgekeerd dezelfde?
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2012, 17:42:14 pm door Arend »

Romira

• Senior lid
    • Mijn praktijk
« Reactie #37 Gepost op: februari 12, 2012, 04:58:27 am »
Hallo Arend ,

Even tussendoor antwoord op jouw vraag.
De partner kan hele andere vragen hebben , dat ligt weer aan de horoscoop van de partner.
Jij hebt bv Mars in Weegschaal in 9, dat geeft aan dat je een partner zou willen die aan je denkt , lief voor je is (Weegschaal) en die bv met je wil filosoferen over jullie visies op het leven (9-de huis).
Je zoekt dan naar weegschaal en 9-de huis in de horoscoop van de ander. Een aspect van de Zon met Venus bv zou kunnen , maar ook een Weegschaal Asc of een Zon in Weegschaal. Bij heer 9 hetzelfde , Zon en/of Maan in aspect met heer 9 , Boogschutter Asc , Maan of Zon in Boogschutter. Het gaat erom dat de ander de energie die jij zoekt 'in huis heeft'.
Wat de ander wil, daar hebben we het nu niet eens over gehad.
Maar stel dat de ander (de man) een Maan in Ram heeft. Dan 'vraagt' hij aan de partner dat ze initiatief neemt , dat ze met hem wil 'sparren' en dat ze bv haar mannetje staat. De vrouw kan dan bv een Zon in Ram hebben of een Maan-Mars aspect. Je ziet , de mogelijkheden zijn legio.

Maar herken je wat ik schrijf ?
Dat zou ik graag willen weten voor ik verder ga met duiden.

Arend

• Volledig lid
« Reactie #38 Gepost op: februari 12, 2012, 11:42:09 am »
Ja, het komt wel degelijk overeen met waar ik belang aan hecht in een partner :). Ik vraag me alleen af of dergelijke partner wel bestaat ;), neen gewoon nog niet tegengekomen waarschijnlijk :p.

Romira

• Senior lid
    • Mijn praktijk
« Reactie #39 Gepost op: februari 12, 2012, 18:16:37 pm »
Hahahahahahaha ,

Zo`n partner bestaat heus en hij hoeft niet alles te hebben wat jij vraagt. ER is natuurlijk ook nog de synastrie , waarbij je de horoscoop van de een vergelijkt met die van de ander en daarbij kijkt waar planeten van de een terecht komen in de horoscoop van de ander (bv zijn Mars op jouw Venus) en dat kun je duiden. En er bestaat ook nog een composite waaruit je 'de relatie' kan halen. Je neemt dan de horoscoop van de partner en van jezelf en maakt daar een nieuwe (gemiddelde) nieuwe horoscoop van. Dat gaat uit van de spreuk : de som is meer dan de twee delen (waarbij de synastrie de 2 delen zijn).

Vannacht waarschijnlijk meer :-)

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • De pechvogel heeft liever gelijk dan geluk
    • CatharinaWeb
« Reactie #40 Gepost op: februari 13, 2012, 00:02:45 am »
ER is natuurlijk ook nog de synastrie , waarbij je de horoscoop van de een vergelijkt met die van de ander ..

En voor het geval dat dit niet bekend is, je kunt dat op onze website (gratis) laten doen  ;)

Carla

Romira

• Senior lid
    • Mijn praktijk
« Reactie #41 Gepost op: februari 13, 2012, 02:59:20 am »
Heel goed Carla , wist ik dus ook niet !

Arend

• Volledig lid
« Reactie #42 Gepost op: februari 13, 2012, 09:04:55 am »
Bedankt  :).

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • De pechvogel heeft liever gelijk dan geluk
    • CatharinaWeb
« Reactie #43 Gepost op: februari 13, 2012, 11:41:43 am »
Heel goed Carla , wist ik dus ook niet !

Dan ga ik nog even verder  ;D

We hebben ook een nieuwsbrief
En een pagina wat is nieuw waar je je tevens kunt abonneren op onze news feed
Of op de hoogte blijven via Twitter !

Romira

• Senior lid
    • Mijn praktijk
« Reactie #44 Gepost op: maart 04, 2012, 11:43:19 am »
Dan kijken we naar heer 7 :
Heer 7 (Mercurius) staat in 2
Sextiel Maan
Sextiel bijheer 7
Driehoek Jupiter
Driehoek heer 1
Driehoek heer 12
Vierkant Uranus
Vierkant heer 2

Zo , daar zijn we weer , drukke dagen , maar nu even tijd :-)

Heer 7 staat in 2 , een relatie geeft jou dus een gevoel van zekerheid , het kan zelfs dat je graag een man wilt die het geld verdient.
Sextiel Maan geeft aan dat je graag een partner wilt die jou verzorgt en die jij ook kan verzorgen (kwam bij Mars ook al naar voren , is dus iets wat écht belangrijk is).
Driehoek Jupiter kwam ook al voorbij bij Mars (Mars in 9) , is dus ook belangrijk !
Driehoek heer 12 geeft aan (zoals Zon in aspect met Neptunus) dat je graag een partner wilt die met jou mee doet als het gaat om spirituele onderwerpen. Maar het kan ook aangeven dat je wat betreft de partner een roze bril op hebt en sommige dingen niet ziet.
Maar kan ook een partner aangeven die muzikaal is of een drankenhandel heeft ;-)
Vierkant Uranus doet jou verlangen naar een stuk vrijheid in de relatie. Het gevoel een identiteit op te bouwen naast de relatie. Als je dat stuk nog niet in jezelf (h)erkent , kan het ook zijn dat je een partner aantrekt die erg op zijn vrijheid is en projecteer je dat dus.
En vierkant heer 2 komt weer terug op heer 7 in 2.

Ik hoor graag wat je herkent :-)